افزایش تعاملات تجاری بزرگ مقیاس با ایجاد شهر لجستیکی بندرعباس

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی شامگاه شنبه در شورای اداری فوق‌العاده هرمزگان با حضور حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی و دبیر اجرایی ستاد توسعه سواحل مکران، شهر لجستیکی بندرعباس را از پروژه‌های پیشران این استان برشمرد و گفت: این طرح در پس‌کرانه‌ بنادر شهید رجایی و شهید باهنر با مساحتی بیش از یکهزار و ۱۶ هکتار در حال اجرا است.

وی همچنین با اشاره به مشکل آب در شرق استان و منطقه مکران  اظهار داشت:  در استان هرمزگان ۲۶۰ میلیون مترمکعب رواناب داریم که بی‌هیچ استفاده‌ای وارد دریا می‌شود که می‌توان با احداث سدهای گابریک و سدیچ بخش عمده‌ای از این رواناب‌ها را کنترل و در خدمت کشاورزی و توسعه قرار داد.

استاندار هرمزگان افزود: برای توسعه استان ۱۶ پروژه پیشران در نظر گرفته شده است و روی مواد خام خروجی از استان شهرهایی تعریف کردیم و به عنوان مثال از سیلیسی که در استان داشتیم احداث شهر شیشه و از ترکیب زنجیره‌های شیمی و معدن احداث پارک کودهای فسفاته در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های استان هرمزگان معادن آهک و نمک است و بر اساس این مزیت نیز احداث پارک شوینده‌ها را در دستور کار قرار دادیم و با شرکت‌های بزرگ تولید کننده مواد شوینده رایزنی‌هایی داشته‌ایم و آن‌ها را نیز برای سرمایه‌گذاری پای کار آورده‌ایم.

 دوستی با اشاره به پروژه احداث شهر نساجی، عنوان‌ کرد: این طرح از ترکیب زنجیره کشاورزی با زنجیره پتروشیمی تعریف شده  و مقدمات اولیه آن نیز انجام شده است که  برنامه داریم یک مجتمع پتروشیمی در شهر نساجی نیز احداث کنیم‌.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در سواحل مکران داریم این است که ما از بندرعباس تا چابهار هیچ نیروگاهی نداریم و همچنین در این نوار ساحلی اشتغال غالبا بر اساس رویه‌های ملوانی و ته لنجی تعریف شده است بر همین مبنا طی چند ماه گذشته تلاش کردیم رویه‌های ترانزیتی و صادراتی این منطقه را افزایش دهیم و در برنامه داریم که یک پایانه صادراتی در شهرستان سیریک احداث کنیم.

دوستی افزود: در تلاش هستیم که بخش ترانزیت و صادرات خودرو را در بندر سیریک راه‌اندازی و فعال کنیم تا بخشی از ترانزیت خودرو که هم‌اکنون از طریق بندرلنگه انجام می‌شود به بندر سیریک منتقل شود و برای این مهم با توجه به اینکه بارانداز خودروی منطقه در امارات انجام می‌شود باید یک بارانداز خودرویی در سیریک ایجاد کنیم‌.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت