بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال برای پرورش آبزیان در کرمانشاه سرمایه‌گذاری شده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

«سیدفرزاد افضلی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع ۲۱ هزار و ۱۰۵ تن در این حوزه تولید شد، افزود: از این میزان پنج هزار و ۴۸۸ تن ماهیان گرمابی، ۱۲ هزار و ۲۶۷ تن ماهیان سردآبی، هزار و ۲۰۰ تن ماهیان در قفس، ۲ هزار و ۱۲۰ تن ماهیان آب های طبیعی و نیمه طبیعی ، ۱۰ تن ماهیان خاویاری و ۲۰ تن نیز میگوی آب شیرین بود.

وی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود امسال تولید انواع آبزیان با هزار و ۲۵ تن افزایش نسبت به سال گذشته به ۲۲ هزار و ۱۳۰ تن برسد، اضافه کرد: براساس پیش بینی ها، تولید ماهیان گرمابی و سردآبی به ترتیب ۱۶۲ و ۲۳۳ تن، ماهیان تولیدی در آب های طبیعی و نیمه طبیعی ۳۳۰ تن و ماهیان پرورش در قفس نیز  ۳۰۰ تن افزایش پیدا می کند که در مقایسه با پارسال پنج درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه یادآور شد: این استان هم اکنون در حوزه ماهیان گرمابی با تولید سالانه پنج هزار و ۶۰۰ تن در بین استان های غیرساحلی رتبه نخست را در کشور دارا است.

تولید چهار میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی 

وی گفت: در حوزه ماهیان زینتی نیز اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است به طوری که در سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی تولید و روانه بازار مصرف شد که این میزان امسال پیش بینی می شود به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه افزایش پیدا کند.

افزایش بیش از هزار تنی تولید آبزیان در استان کرمانشاه

افضلی با بیان اینکه هم اینک در این حوزه بیش از ۱۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است افزود: مراکز تولید ماهیان زینتی هم اینک در داخل شهرها هستند که باید ساماندهی شده و به شهرک های کشاورزی انتقال پیدا کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته همچنین بیش از ۶۵۰ هزار قطعه زالو در استان تولید شد که این میزان امسال به ۷۰۰ هزار قطعه خواهد رسید.

تولیدات آبزیان در برنامه هفتم توسعه به ۳۰ هزار و ۱۵۰ تن می رسد

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه استان پیش بینی شده است مجموع تولیدات آبزیان استان به ۳۰ هزار و ۱۵۰ تن ( تا پایان سال  ۱۴۰۵) و در حوزه پرورش ماهیان زینتی نیز به ۶ میلیون قطعه افزایش پیدا کند.

افزایش بیش از هزار تنی تولید آبزیان در استان کرمانشاه

وی با بیان اینکه در سفر اخیر رییس جمهور به این استان هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اجرای طرح‌های آبزی پروری به تصویب رسید افزود: پیش‌بینی شده است با استفاده از این اعتبار هفت طرح نیمه تمام کلان و شاخص و پنج طرح جدید و اولویت‌دار در استان به اجرا گذاشته شود.

در استان کرمانشاه هم اینک ۴۶۰ واحد شیلاتی در قالب ۳۷۸ واحد مزرعه سردابی ، ۸۰ واحد کرمابی، ۲ مزرعه خاویاری ، چهار مجتمع سردآبی، یک مجتمع گرمابی و چهار واحد پرورش ماهی در قفس فعالیت دارند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حدود ۲۹۰ میلیون قوطی کنسرو ماهی در دشتیاری سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

د آبان 23 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه منصور رئیسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم‌اینک ۱۳ واحد کارخانه تولید کنسرو ماهی در سطح شهرستان دشتیاری مشغول فعالیت است.وی تصریح کرد: عمده مقصد کنسروهای تولید شده بازار داخل کشور بوده و بخشی نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.سرپرست مدیریت جهاد […]

همچنین بخوانید: