پرورش قزل آلا در منطقه سیستان آغاز شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عیسی میرانی شاهرودی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در مرحله نخست رهاسازی، ۱۳۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا با وزن متوسط ۶۰ تا ۷۰ گرم در پنج باب استخر پرورش ماهی شهرستان هامون رهاسازی شد.

وی بیان کرد: رها سازی بچه ماهیان سرد آبی در۷۰ باب از استخرهای شهرستان هامون آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در پایان دوره پرورش، بیش‌از ۲۰ تن ماهی از این استخرها برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: تجربیات موفق اجرای پروژه افزایش تولید در واحد سطح و استفاده از بچه ماهی با وزن بالا در ابتدای دوره پرورش در سال گذشته باعث تولید بیش از ۲.۴ تن ماهی قزل آلا از یک باب استخر ۲۰۰ متری شد که این امر سبب ترغیب و گرایش سایر پرورش دهندگان به رهاسازی بچه ماهی با وزن بالا در استخرهای خود شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با عنایت به رهاسازی بچه ماهی در زمان مناسب و وزن اولیه بالا توام با افزایش تجربه و آگاهی آبزی پروران، بکارگیری روش‌های علمی و نوین در پالایش و اکسیژن رسانی به استخرها، شاهد فصل پرورش موفق و افزایش تولیدات ماهیان سردآبی در سطح سیستان و بلوچستان باشیم.

شاهرودی افزود: همه ساله بچه ماهیان قزل‌آلای رنگین‌کمان در نیمه دوم سال و در استخرهای پرورشی شهرستان‌های هدف رهاسازی و پس از گذشت یک دوره پنج تا ۶ ماهه و رسیدن به وزن مناسب به بازارهای مصرف عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل ذخیره سازی بیش از۲۰۰هزار قطعه بچه ماهی در بین استخرهای پرورش ماهی سیستان و بلوچستان توزیع شود.

به گزارش ایرنا قزل‌آلای رنگین‌کمان یا گل‌ماهی رنگین‌کمان نوعی ماهی از خانواده آزادماهیان بوده از لحاظ ظاهری دارای بدنی کشیده و باله‌های توسعه‌یافته‌ که تعداد آن‌ها هشت و شامل ۲ باله سینه‌ای، باله شکمی، یک باله مخرجی و باله پشتی است. 

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات مستقر در زابل و چابهار است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آب‌های دریای عمان فعال هستند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وزش باد با سرعت چهل کیلومتر بر ساعت در کیش

س آبان 24 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، مجتبی حمزه نژاد گفت: امروز پدیده شاخص در جزایر خلیج فارس و بنادر غربی استان وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود و ارتفاع موج در محدوده ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود. وی افزود: در ساعات بعدازظهر و شب با شدت گرفتن سرعت باد‌های جنوب […]

همچنین بخوانید: