اهتمام برنامه ‌ریزان و دولتمردان به توسعه اقتصاد دریامحور

زمان مطالعه: 3 دقیقه

عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: در پذیرش مسوولیت‌ در سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری افرادی که اهلیت کاری دارند باید عهده‌دار مدیریت شوند.

به گزارش راد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسن بیک محمدلو روز سه‌شنبه در همایش گزینش‌گران وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه هسته های گزینش و مسئولیت آن در انتخاب مدیران و مسئولان برای پذیرش مسئولیت اظهار داشت: تعهد به مبانی دینی، انتخاب افراد صالح، متخصص و اشراف به مسائل روز در پذیرش مسئولیت‌ها از سوی گزینش‌گران باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در پذیرش مسوولیت‌ در سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری افرادی که اهلیت کاری دارند باید عهده‌دار مدیریت شوند، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جدی در حوزه منابع انسانی انتخاب افراد مسئولیت پذیر صالح و متخصص برای پذیرش مسئولیت است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت اقتصاد دریامحور به عنوان یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری در ادوار مختلف اشاره کرد و افزود: کشور ما از ظرفیت‌های متعدد اقتصاد دریامحور در ادوار مختلف بی‌بهره بوده و پژوهش‌های انجام شده در طول این سال‌ها گواه بر این ادعاست.

بیک محمدلو اضافه کرد: براساس مطالعات صورت گرفته، سهم ایران در حوزه اقتصاد دریا از تولید ناخالص داخلی فقط ۲ درصد است درحالی که این سهم در برخی از کشورهای ساحلی تا ۵۰ درصد نیز می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری در توسعه و پیشرفت کشور، اهتمام برنامه‌ریزان و دولتمردان کشور به امر توسعه دریا، ساحل و پسکرانه‌ها است.

تعهد به اصول و سلامت اداری در پذیرش مسئولیت‌

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌های پرمسئولیت است گفت: به تبع گزینش مدیران و کارکنان در سازمان بنادر و دریانوردی که مرجعیت دریایی و بندری کشور را برعهده دارد، در چرخه اقتصادی و پیشبرد اهداف نظام و دولت بسیار حائزاهمیت خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر تعهد به اصول و سلامت اداری، پیشرفت و خدمت رسانی در پذیرش مسئولیت‌های اداری بیان کرد: بخش عمده‌ای از مسئولیت نظارت، صیانت از نظام اداری کشور و مدیران بخش‌های مختلف اداری و همچنین کنترل بین مدیران ارشد در انتخاب نیروهای متعهد بر عهده گزینش‌گران است.

گزینش‌گران چشم و گوش مردم در گزینش هستند

مهدی شهبازی مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت راه شهرسازی نیز در این جلسه، مخاطب و هدف اصلی گزینش‌ها را کارگزاران دانست و گفت: هسته‌های گزینش در سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت راه و شهرسازی در انتخاب منابع انسانی مورد نیاز خود باید دو رویکرد تعهد و مهارت را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه گزینش‌گران باید چشم و گوش مردم در گزینش برای بررسی و انتخاب مسئولان در مسئولیت‌های اداری و سازمانی باشند، داشتن یک برنامه راهبردی مشخص برای هیات‌های گزینش را لازمه دستیابی به گزینش دقیق و  هوشمندانه و دقیق دانست.

شایان ذکر است؛ همایش گزینش گران وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه با هدف ارتقا سطح علمی مدیران و کارشناسان شاغل در این حوزه طی روزهای یکم و دوم آذر ماه به میزبانی بندر شهید رجایی درحال برگزاری است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تاکید بر تسریع در روند عملیات تخلیه و ترخیص کالاها در بنادر

س آذر 1 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه 2 ساعت قبل آخرین اخبار, اسلایدر, اقتصاد دریامحور, بنادر و حمل نقل دریایی به گزارش راد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست که به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد و معاونان و مدیران فناوری اطلاعات دو […]
تاکید بر تسریع در روند عملیات تخلیه و ترخیص کالاها در بنادر

همچنین بخوانید: