افزایش تولید در واحد سطح از برنامه‌های اولویت دار سازمان شیلات ایران است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار ایرنا سید«حسین حسینی» عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های آبزی پروری شهرستان شازند، افزود: از طرحی در این شهرستان بازدید شد که به عنوان یکی از پیشرفته ترین زنجیره تولید از تکثیر، پرورش، صنایع تبدیلی و بازار در سطح کشور مطرح است.

وی ادامه داد: قرار گرفتن زنجیره تولید، صنایع تبدیلی و بازار کار مناسبی در راستای سیاست‌های این سازمان برای افزایش بهره وری و تولید در واحد سطح است.

رییس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: برای تولید ۲۰۰ تن ماهی در شرایط عادی ۲۰۰ متر مکعب آب لازم است اما در این واحد با ۱۶ لیتر ۲۰۰ تن ماهی تولید می‌شود که در جای خود که کار مهمی است.

حسینی گفت: با توجه به تنش آبی در کشور و بهره وری بهینه از آب، حمایت از این واحد تولیدی به عنوان یک کار الگویی، ترویجی و دانش بنیان در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار دارد.

وی افزایش تولید در واحد سطح را شاخصه مهم ارزان سازی عنوان کرد و افزود: در این واحد عرضه مستقیم آبزیان نیز انجام می شود و این مهم به عنوان یک الگو باید به کل کشور تسری پیدا کند.

رییس سازمان شیلات ایران ادامه داد: مسائلی در حوزه تسهیلات وجود دارد که مقرر شد با پیگیری نهادهای استانی بهره برداری از این طرح به زودی آغاز و با بالا بردن بهره وری، زمینه افزایش ۳۰ درصدی تولید در حوزه آبزی پروری در کشور حاصل شود.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گردشگری دریایی، اقتصاد و اشتغال را متحول می کند

پ آذر 3 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است. ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند […]

همچنین بخوانید: