لزوم تقویت اقتصاد با محوریت مردم و استفاده از نیروهای نخبه بومی/ به دانشگاه‌ها سفارش رشته‌های مرتبط با دریا داده شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه



معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بر لزوم استفاده از نیروهای نخبه بومی در مشاغل تخصصی و‌ تقویت اقتصاد با محوریت مردم و مردمی سازی مدیریت دریا تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “میثم لطیفی” شامگاه پنچشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات نیروی انسانی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: باید از ظرفیت دانشجویان و فارغ التحصیلان نخبه بومی در مشاغل اقتصادی هرمزگان استفاده و اقتصاد این منطقه را تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم هرمزگان باید در اقتصاد منطقه خود سهم داشته باشند، تصریح کرد: به طور قطع با پیگیری و کار و تلاش، این مهم محقق خواهد شد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به لزوم ارتباط بنادر استان‌ها با دانشگاه‌ها با رویکرد همفکری در طراحی و تدوین طرح‌های دانش‌بنیان و کاملا علمی با افق ۱۰ و ۲۰ ساله گفت: باید پیگیری شود تا دانشگاه‌ها در حوزه‌های دریانوردی و شیلات همکاری مثبت و سازنده‌ داشته باشند.

لطیفی گفت: در حوزه دریا و دریانوردی و مدیریت یکپارچه دریا، کرانه و پسکرانه نیاز به تحول داریم، لذا در راستای بهره‌وری بهتر از دریا و بندر باید به سمت مردمی سازی مدیریت دریا پیش برویم. 

وی با بیان اینکه به تاثیر نخبگان در عرصه‌های مختلف اعتقاد داریم، بر حمایت از جوانان و نخبگان و استفاده‌ از ظرفیت جوانان بومی تاکید کرد .

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: حتما به دانشگاه‌ها سفارش رشته‌های مرتبط با دریا داده شود تا بتوانیم روند پیشرفت را به طور علمی و دانش‌بنیان طی کنیم.

بنا بر این گزارش؛ در این نشست که  “علی اکبر صفایی”، معاون وزیر راه و مدیر عامل و حسن بیک محمدلو  معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از معاونان و مدیران بنادر هرمزگان حضور داشتند، اعضای جلسه به ارائه نقطه‌ نظرات و مسائل و مشکلات ساختار و‌نیروی انسانی این سازمان در حوزه ‌های مختلف پرداختند.

گفتنی است؛ میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور روز پنج‌شنبه از بنادر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری کشور، بندر شهید باهنر، بندر چندمنظوره خمیر و همچنین بندر شهید رجایی به عنوان دروازه‌ اقتصادی ایران بازدید و با ظرفیت‌ها و توانمندی‎های این بنادر از نزدیک آشنا شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صدور مجوز صید برای بانوان جزیره هنگام/ تخصیص سوخت یارانه‌ای به صیدگاه‌های خارجی

ج آذر 4 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش راد به نقل از ایلنا، مصطفی بهشتیان با اشاره به تعیین تاریخ صید  ماهیان استخوانی در شمال کشور، گفت: بر اساس پایش‌هایی موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی و سنجش و ارزیابی میزان ذخایر دریایی، تاریخ صید در دریای شمال هر ساله مشخص می‌شود و با […]
صدور مجوز صید برای بانوان جزیره هنگام/ تخصیص سوخت یارانه‌ای به صیدگاه‌های خارجی

همچنین بخوانید: