پارس‌آباد قطب تولید ماهیان گرمابی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش صبح پنجشنبه در جریان بازدید از آغاز عملیات برداشت ماهیان گرمابی در پارس‌آباد اظهار کرد: فعالان این عرصه فروردین ماه امسال عملیات پرورش ماهیان گرمابی را با تأمین بچه ماهی‌ها در استخرها و مزارع پرورش ماهی آغاز کردند و در اوایل آذرماه شاهد برداشت محصول از این مزارع هستیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال یک‌هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهیان گرمابی از مزارع و استخرهای پرورش ماهیان پارس‌آباد برداشت شده و روانه بازار مصرف شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در این شهرستان در سال‌های اخیر پرورش ماهیان گرمابی رونق گرفته به طوری که پارس‌آباد به قطب تولید ماهیان گرمابی با تنوع خاص به ویژه کپور، آمور، کله گنده، خاویاری و فیل ماهی تبدیل شده است.

اله‌بخش افزود: برخی مجموعه‌ها و شرکت‌های توانمند در این شهرستان با حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه شیلات سعی می‌کنند تا به توسعه آبزی‌پروری در این منطقه کمک کنند که قطعاً توسعه و رونق این بخش می‌تواند زمینه و فرصت اشتغال خوبی را فراهم کند.

وی از همکاری‌های امور آب شهرستان قدردانی کرد و ادامه داد: تا ۲ برابر ظرفیت موجود قابل رونق و افزایش بوده و تلاش ما بر این است تا با افزایش تعداد استخرهای پرورش آبزیان و مزارع فعال، بتوانیم به توسعه این بخش کمک کنیم.

اله‌بخش وجود ۵۰۰ استخر و ۲ مجموعه بزرگ مزارع پرورش ماهی را در این شهرستان با دارا بودن منابع آب طبیعی و نیمه‌طبیعی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در شهرستان پارس‌آباد بزرگترین مجموعه پرورش آبزیان در مساحت ۲۰ هکتار راه‌اندازی شده که قطعاً این توانمندی‌ها در حال رونق گرفتن است.

وی تولید ۱۰ هزار و ۷۰ تن انواع ماهیان را در استان یادآور شد و اضافه کرد: چهار هزار و ۵۰۰ تن از این میزان سردابی و مابقی را ماهیان گرمابی تشکیل می‌دهد که عملیات برداشت ماهیان گرمابی در شمال استان اردبیل آغاز شده است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: در هفته‌های آینده جشنواره بزرگ صید ماهی در پارس‌آباد برگزار خواهد شد و تلاش ما بر این است تا با توانمندی‌های چنین شهرستان‌های با ظرفیت بالای منابع آب بتوانیم تولید آبزیان خود را در یک برنامه میان مدت و بلند مدت تا ۲ برابر افزایش دهیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آب‌های شمال غرب خلیج فارس از جمعه تا یکشنبه مواج است

پ آذر 10 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه محمد سبزه زاری در گفتگو با مرین‌پرس افزود: بر  اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان در روز‌های یاد شده توفانی و متلاطم است. وی گفت: تردد شناور‌ها و قایق‌های صیادی در آب‌های شمال غرب خلیج […]

همچنین بخوانید: