ارائه محصولات شیلاتی در بازارهای هفتگی در اردبیل

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش شامگاه دوشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شیلات و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل اظهار کرد: اصلاح فرهنگ غذایی مردم و روی آوردن شهروندان به مصرف آبزیان باید در جامعه نهادینه شود.

وی ظرفیت سازمان‌های فرهنگی را در این زمینه یادآور شد و تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک گام مثبتی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو طرف است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری ظرفیت بالایی در افزایش فرهنگ مصرف آبزیان داشته و ما امیدواریم با همکاری مشترک در طول سال و برگزاری دوره‌های آموزشی، جشنواره طبخ آبزیان و ارائه محصولات شیلاتی در بازارهای هفتگی شهرداری، شاهد افزایش سرانه مصرف ماهی در استان باشیم.

اله‌بخش ظرفیت‌های شیلاتی را ظرفیتی مناسب برای توسعه اشتغال و رونق تولید خواند و افزود: فعالیت‌های شیلاتی می‌تواند در تحقق توسعه تولیدات استان نقش مؤثری داشته باشد که این امر همت همگانی و همکاری سایر سازمان و ادارات را می‌طلبد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به دلیل قابلیت گردشگری و توریست‌پذیر بودن اردبیل، وجود منابع آبی متعدد و ظرفیت بزرگ این حوزه برای توسعه اقتصادی در بستر شیلات، پیشرفت این صنعت دارای توجیه اقتصادی بسیار بالا است.

اله‌بخش اضافه کرد: با انجام برنامه‌ریزی منسجم و دقیق می‌توان بهره‌وری حداکثری در این حوزه را شاهد بود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل به اهداف این تفاهم‌نامه اشاره کرد و ادامه داد: بهره‌مندی از فضاها، امکانات و ظرفیت‌های طرفین برای اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مرتبط با صنعت آبزی‌پروری، تولید محتوای آموزشی و تبلیغاتی برای ارتقای فرهنگ مصرف محصولات شیلاتی و… از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بنادر شمالی بازار جدیدی برای اقتصاد ایران

س آذر 22 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دریا و حمل ونقل دریایی برای کشور به عنوان یک منبع ثروت نباید از دست برود، گفت: بنادر شمالی ایران به عنوان یک بازار جدید باید مورد توجه جدی واقع شود. منبع

همچنین بخوانید: