موضوعات: شیلات

اختصاص تسهیلات به سیل زدگان در حوزه شیلات چهارمحال و بختیاری

زمان مطالعه: 1 دقیقه

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص آخرین اقدامات در جهت رفع خسارت پرورش دهندگان ماهی که در سیل تابستان امسال دچار خسارت شدند، اظهار کرد: در این بارندگی‌ها حدود ۶۳ مزرعه شیلاتی در ۶ شهرستان آسیب دیدند.

وی با اشاره به اینکه این ۶ شهرستان شامل کوهرنگ، اردل، لردگان، بروجن، فارسان و خانمیرزا بودند افزود: ۱۳ استان دیگر کشور نیز درگیر خسارت‌های ناشی از سیل و بارش‌های سیل آسا بودند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از تمامی مزارع خسارت دیده در زمان وقوع حادثه سیل، بازدید به عمل آمد و گزارش مفصلی از این خسارت‌ها برای سازمان شیلات ایران و وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد.

کریمی عنوان کرد: طبق پیگیری‌هایی که انجام شد هیأت دولت و وزارت کشور تسهیلاتی را به صورت قرض الحسنه برای جبران خسارت شیلات داران آسیب دیده در نظر گرفتند که در صورت تأمین یارانه این تسهیلات توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سیل، بیمه نبودن مزارع خسارت دیده باعث عمیق شدن مشکلات شد، گزارش‌ها نشان می‌دهد از ۶۳ مزرعه فقط پنج مورد بیمه بودند که فرایند دریافت خسارت و غرامت را طی می‌کنند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به فعالان حوزه شیلات این استان توصیه کرد: سریعاً نسبت به بیمه محصول مزارع خود اقدام کنند چون این استان همواره در مسیر حادثه قرار دارد.

کریمی اضافه کرد: مراحل اعطای وام به شیلات داران از طریق سامانه “سیتا” انجام می‌شود، متقاضیان می‌توانند از در این سامانه ثبت نام و مدارک لازم را بارگزاری کنند که به محض ابلاغ تسهیلات از مبادی ذی‌ربط این تسهیلات به فرد متقاضی پرداخت می‌شوند.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت