توقف پرورش آبزیان در قفس به دلیل کم آبی در کرمانشاه

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال‌های اخیر با تغییر اقلیم و کاهش چشمگیر بارندگی در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه، منابع آبی تا حد زیادی کاهش داشته و پروژه‌های شیلات را با چالش مواجه کرده است.

وی افزود: تولید آبزیان نیازمند وجود منابع آبی برای استفاده مستقیم و یا تأمین مجتمع‌های تولیدی آبزیان است که در شرایط خشکسالی کنونی تأمین آب به سختی انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: پروژه‌های زیادی برای افزایش تولیدات آبزیان در استان کرمانشاه مورد مطالعه قرار گرفت که می‌توان به پرورش آبزیان پشت سدها و پرورش ماهی در قفس اشاره کرد که به دلیل مشکلات کم‌آبی متوقف شد.

افضلی با اشاره به عدم اجازه استفاده از سدها برای تولیدات آبزیان، عنوان کرد: تعدادی از سدهای آب استان کرمانشاه به دلیل کم‌آبی برای تأمین آب شرب مورد استفاده قرار گرفت و حتی کشاورزان نیز برای آبیاری زمین‌های کشاورزی حق استفاده از آن‌ها را ندارند.

وی ادامه داد: اگر وضعیت بارندگی در فصل پیش رو مثبت باشد و منابع آبی تأمین شوند می‌توان امیدوار بود که در سال آینده با توجه به مطالعاتی که تاکنون انجام گرفته پروژه‌های شیلاتی تولیدات آبزیان استان را افزایش دهند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بی‌ نصیب از دریا

د آذر 28 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه بحث ثروت در این مولفه های قدرت، رنگ بیشتری گرفته است؛ ضمن اینکه برای اینکه بتوانیم این ثروت را افزایش دهیم، باید آزادی مبادله و تجارت داشته باشیم که در اینجا نیز لازم است هزینه مبادله به نحوی کاهش یابد. بر این اساس است که در […]

همچنین بخوانید: