همکاری شیلات و دامپزشکی، رمز پایداری تولید

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران نقش دو سازمان شیلات و دامپزشکی را در امنیت غذایی کشور بسیار برجسته عنوان کرد و اظهار داشت: همکاری این سازمان و تعامل مستمر برای پیشبرد اهداف در راستای تأمین غذای سالم بسیار مهم و ضروری است.

حسینی با اشاره به ضرورت اصلاح و بازبینی برخی قوانین دامپزشکی در حوزه شیلات، مغایرت تعدادی از این قوانین با موازین و الزامات تولید آبزیان را متذکر شد و همکاری دو سازمان را رمز پایداری تولید برشمرد.

رئیس سازمان شیلات در بخشی دیگر از سخنان خود بر اهمیت مولدین دریای خزر به لحاظ حاکمیتی و دولتی تاکید کرد و سلامت بچه ماهی رهاسازی شده در دریا را بسیار مهم عنوان کرد.

سیدمحمد آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی نیز با تاکید بر اصلاح قوانین و مقررات و وظایفی که بین دو سازمان هم پوشانی وجود دارد به عدم مغایرت قوانین و ضوابط بهداشتی با فعالیت‌های شیلاتی اشاره کرد.

همچنین در این جلسه در خصوص تعیین الزامات و قوانین در خصوص پرورش ماهی در قفس از جمله محیط‌های استقرار قفس، فواصل قفس‌ها و رعایت حریم بهداشتی و مطابقت آن با قوانین علمی بحث و تبادل نظر شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اجرای عملیات بارگیری و صادرات همزمان ۴ نفتکش میعانات گازی در پارس جنوبی

د دی 5 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از بوشهر، عباس اسدروز با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بارگیری محموله‌های نفتی در منطقه پارس جنوبی اظهار داشت:عملیات بارگیری همزمان چهار نفتکش در منطقه پارس جنوبی، نخستین بار و به منظور جلوگیری از اختلال در تولید گاز کشور به ویژه در فصل سرد […]

همچنین بخوانید: