دستیابی به دانش بومی در حوزه شیلات

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی ظهر چهارشنبه در نخستین همایش ملی تمدن دریایی – مسیر پیشرفت که در منطقه سوم دریایی نبوت کنارک برگزار شد، با اشاره به نقش آفرینی شیلات در توسعه سواحل مکران و کشور افزود: شیلات مسیر پیشرفت در تمدن دریایی را دوچندان خواهد کرد، یکی از عوامل اصلی در هر تمدن بحث علم و دانش است و در مورد علم و دانش در دین اسلام و قرآن تأکیدات زیادی شده، سازمان شیلات در مسیر علم و برای پیشرفت تمدن دریایی از هیچ کوششی دریغ نکرده که این امر باعث موفقیت‌های زیاد این سازمان شده است.

وی ادامه داد: در حوزه شیلات در بسیاری از محورها به دانش بومی رسیده ایم و حتی مرحله‌ای را پشت سر گذاشتیم که قابلیت صادرات فناوری را داریم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه امنیت و پیشرفت، یک رابطه دوسویه دارند، گفت: با توجه به اینکه پیشرفت ایران نقطه حمله تمام معاندین است، ما باید در حوزه تمدن‌های دریایی با برگزاری این همایش‌ها برنامه‌های دشمنان را از بین ببریم و شاهد توسعه کشور در تمامی زمینه‌ها باشیم.

شایان ذکر است همایش ملی تمدن دریایی – مسیر پیشرفت به مدت ۲ روز در منطقه سوم دریابی نبوت کنارک در حال برگزاری است.

پنل‌های تخصصی این همایش در پنج محور، نیروی دریایی و توسعه سواحل مکران، آمایش توسعه سواحل، اقتصاد، تجارت، توسعه پایدار دریایی، اشتغال آفرینی و تولید دانش بنیان، ژئوپلیتیک، امنیت، دیپلماسی و جغرافیا دفاعی – نظامی دریایی باهدف بررسی ظرفیت‌ها و فرصت‌های توسعه سواحل مکران برگزار می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لرستان صدرنشین آبزی پروری بین استان های غیرساحلی

چ دی 21 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقهخرم آباد- ایرنا – آب و هوای بی نظیر و چهارفصل، لرستان را به یکی از مهمترین قطب های تولید ماهیان سردآبی کشور تبدیل کرده است که روند توسعه ای این بخش همچنان تداوم دارد. منبع

همچنین بخوانید: