واقعیت تاریخی با به کارگیری نام جعلی برای خلیج فارس تغییر نمی کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس باعث نمی شود واقعیت تاریخی تغییر کند.

به گزارش مرین‌پرس، حسین نوش آبادی با اشاره به تکرار نام جعلی خلیج فارس از سوی نخست وزیر عراق در سفر به آلمان، گفت: ادعای واهی برخی مقامات کشورهای عربی در خصوص استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس حرکت بی اساس و ادعای بی پایه است که با هیچ کدام از قرائن و اسناد متقن تاریخی و بین المللی سازگاری ندارد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس اظهار داشت: در طول تاریخ نام این خلیج “فارس” بوده و به افرادی که اظهارات جنجال برانگیزی دارند توصیه می کنم برای افزایش معلومات خود مطالعه کنند تا ببینند در طول تاریخ تمدن ایرانی-اسلامی در هیچ سند معتبری از اسم جعلی برای این خلیج استفاده نشده مگر در اسناد جعلی که افراد مقرض آن را ساخته اند.

وی ادامه داد: ایران دائه دار خلیج فارس است چرا که این موضوع به عنوان میراث بزرگی در تاریخ به ثبت رسیده و همواره خلیج فارس متعلق به ایران بوده است با این حال همه کشورها می تواند از این دریا استفاده کنند و هیچ کشوری را از تردد در آب های خلیج منع نمی کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به عدم حساسیت به نام دریای عمان گفت: هرگز عنوان نکرده ایم که دریای عمان، دریای ایران است و در این زمینه هیچ حساسیتی وجود ندارد این امرو باید در زمینه خلیج فارس نیز رعایت شود. اظهارنظرهای خلاف واقعیت های تاریخی ناشی از اقراض سیاسی و تحریک دیگران است، نخست وزیر عراق در آلمان چنین ادعایی را تکرار کرده است و همه می دانیم آلمانی ها به دنبال ایجاد اختلاف و فتنه می گردند.

نوش آبادی اظهار داشت: مقامات عراقی باید هوشیار باشند و حسن همجواری را رعایت کنند. در طول تاریخ به خصوص در سال های اخیر جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی در سرکوب تروریست ها و مقابله با جریان داعش داشت اگر همراهی جمهوری اسلامی در مقابل تجاوز بیگانگان نبود عراق با خطر تجزیه روبه رو بود، ایران به عنوان کشور دوست و برادر به عراق کمک کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقامات سیاسی جمهوری اسلامی از رئیس جمهور تا وزارت امور خارجه باید واکنش جدی تر و تحرک بیشتری داشته باشند و با اقدامات موثر دیپلماسی کشورهای همسایه را توجیه کنند که استفاده از نام جعلی خلیج فارس به نفع منطقه نیست و خلیج فارس همیشه خلیج فارس خواهد بود و با اقراض سیاسی نمی توانند واقعیت تاریخی را تغییر دهند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صادرات نخستین محموله یخچالی از بندر کنگان به قطر

س دی 27 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان از صادرات نخستین محموله یخچالی از بندر کنگان به قطر خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ عبدالمحمد نادری در تشریح این خبر اظهار کرد: در نشست هم اندیشی برای حل مشکلات تجار […]
صادرات نخستین محموله یخچالی از بندر کنگان به قطر

همچنین بخوانید: