لزوم توسعه ظرفیت شیلات در کوهدشت برای رفع معضل بیکاری

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در سخنانی، اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده برای رفع مشکلات بهداشت و درمان حوزه انتخابیه، چند مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت در کوهدشت و رومشکان احداث شد و در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند و البته مکاتباتی نیز با دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت صورت پذیرفت تا امکانات دیگری به این دو شهرستان تخصیص یابد.

وی، افزود: همچنین با مکاتبات و پیگیری‌هایی که صورت گرفت تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان اختصاص یافت هر چند هنوز به نقطه مطلوبی در این رابطه نرسیدیم و کم کاری‌هایی وجود دارد لذا انتظار می‌رود وزارت بهداشت نگاه ویژه ای به این دو شهرستان داشته باشد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و به همت بنیاد مسکن تعدادی از جاده‌های روستایی این دو شهرستان آسفالت شدند و قرار بر این شد برای مابقی جاده‌های روستاهای حوزه انتخابیه نیز عملیات آسفالت ریزی صورت پذیرد ضمناً سازمان راهداری و راهسازی استان برای محورهای مواصلاتی کم کاری‌های زیادی دارد که باید در این رابطه چاره‌ای بیندیشد.

حجت الاسلام مبلغی، اظهار کرد: در موضوع نوسازی و بازسازی مدارس هم تعدادی از مدارس شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان بازسازی شدند و البته امکاناتی نیز برای آنها اخذ شد همچنین چند مدرسه هم در روستاهای دو شهرستان در حال ساخت است در این رابطه نیز نباید از مساعدت‌های خیرین عبور کرد و انصافاً در این زمینه کمک شایانی داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کوهدشت و رومشکان بهترین زمینه برای توسعه کشاورزی، باغداری، دامپروری و شیلات وجود دارد، گفت: به گواهی وزارت جهاد کشاورزی این منطقه بهترین خاک برای کشاورزی را دارد اما از آنجایی که کشت دیم انجام می‌شود بازدهی کمی داریم بنابراین با کشت آبی می‌توانیم افزایش بازدهی داشته باشیم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: برای توسعه کشاورزی در این منطقه باید سهمیه کشاورزان از آب رودخانه و سدهای اطراف افزایش یابد تا در زمینه تولید مواد غذایی به خودکفایی لازم برسیم، از سوی دیگر به واسطه مسطح بودن دشت‌های متعدد منطقه امکان صنعتی کردن کشاورزی ورود دارد، بنابراین باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد که تا کنون شاهد چنین برنامه‌ریزی نبودیم.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به ظرفیت توسعه شیلات در حوزه انتخابیه بیان کرد: این منطقه می‌تواند جایگاه مهمی در تولید و پرورش ماهی و محصول خاویار در کل کشور به دست بیاورد اما موانعی سر راه سرمایه‌گذاری است که مهم‌ترین مانع آن عدم اختصاص زمین به سرمایه گذار است، با توسعه شیلات می‌توان بیکاری را در منطقه رفع کرد و نیروهای کار را از سایر مناطق نیز به کار گرفت.

وی، گفت: متأسفانه جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزی و دامپروری سیاست‌گذاری درستی انجام نمی‌دهد و اگر برنامه‌ریزی هم شود سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار نمی‌کند از این رو هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری حوزه انتخابیه خود، بیان کرد: هیچ حرکتی برای جذب گردشگر و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این راستا صورت نمی‌گیرد، وزیر میراث دستور می‌دهد اما هیچکدام از دستورات اجرا نمی‌شود، باید قاطعیت و عزمی برای انجام کارها ورود داشته باشد وگرنه به صرف دستور به جایی نمی‌رسیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقویت صادرات و کاهش قیمت میگوی اندونزی

س دی 27 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقهبه گزارش مرین‌پرس، صادرات اندونزی در ماه‌های مه و اوت نسبتاً پایین بود، ولی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بهبود یافت. صادرات میگو در ماه اکتبر به 20182 تن رسید که رشد 2 درصدی نسبت به سپتامبر نشان داد، اما همچنان 6 درصد کمتر از اکتبر 2021 […]

همچنین بخوانید: