پایان عملیات تصویربرداری زیرآبی با دستگاه سونار در بندرگاه خمیر/ اطمینان از ایمنی دریانوردی با تهیه نقشه‌های دریایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



در راستای تامین ایمنی دریانوردی در بندرگاه خمیر، عملیات سایداسکن سونار بستر دریا (تصویربرداری زیرآبی) با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر گفت: به منظور اطمینان از ایمن بودن مسیر دسترسی دریایی به بندرگاه جدید بندرخمیر و افزایش دقت در انتخاب موقعیت استقرار علائم کمک ناوبری، عملیات سایداسکن سونار بستر دریا انجام شد.  

اسماعیل مکی‌زاده ادامه داد: این عملیات به مدت سه روز به همت واحد فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و با نظارت مقیم واحد دریایی این اداره کل انجام گرفت.

 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، انجام هیدرو گرافی کانال مجاور بندرگاه و احصا اطلاعات هیدروگرافی مسیرهای جنوب غربی از خمیر تا منتهی الیه جنوب غربی جزیره قشم و مسیر شرقی از خمیر تا بندر پل با هدف جانمایی مسیر تردد را از دیگر اقدامات تامین ایمنی دریانوردی در بندر خمیر عنوان کرد.  

مکی‌زاده به اقدامات در دستور کار نیز اشاره‌ای داشت و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی تدوین شده بازگشایی مسیری به عرض 300متر و طول 10 کیلومتر سایت اسکن صورت گرفته و همچنین پنج فروند بویه لترال در نیمه شرقی مسیر مستقر و شش دستگاه بیکن نیز در نیمه غربی تا روبروی بندرگاه کوبش می‌شود.  

به گفته مکی‌زاده؛ عملیات سایداسکن سونار، فرآیندی است که طی آن تصویر محدوده عریض تعریف شده‌ای از بستر دریا، زیرخط سیر شناور حامل سامانه مربوطه و با استفاده از فن‌آوری امواج قابل مشاهده روی صفحه مانیتور بوده و ابعاد، موقعیت موانع و عوارض زیرسطحی قابل رویت است. 

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اضافه شدن ۳ دستگاه لیفتراک به تجهیزات بندری مجتمع بندری انزلی

د بهمن 3 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از اضافه شدن ۳ دستگاه لیفتراک به تجهیزات بندری مجتمع بندری انزلی خبرداد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی از ارتقای تجهیزات عملیات تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی […]
اضافه شدن ۳ دستگاه لیفتراک به تجهیزات بندری مجتمع بندری انزلی

همچنین بخوانید: