اعلام جزییات فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار

زمان مطالعه: 3 دقیقه




تین نیوز


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به جزییات فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار، اعلام کرد: فعالیت این خط کشتیرانی کاهش مدت زمان انتقال کالا از ۴۵ روز به ۲ هفته را در پی داشته است و موجب استقبال و رضایت صاحبان کالا به دلیل کاهش هزینه جابجایی بار، شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب درباره فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار، اظهار داشت: فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار در کنار فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار-هند در راستای توسعه کریدور شمال جنوب و تحقق تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری به منظور توسعه سواحل مکران است و سازمان بنادر و دریانوردی به برنامه ریزی مدون در راستای اجرای سیاست های تبیین شده گام بر می دارد.

 وی ادامه داد: قبل از فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار، کانتینرهای ارسالی از چین به بندر شهیدرجایی می رفتند و پس از ماندگاری با شناورهای کوچک تر به چابهار منتقل می شدند و حدود ۴۵ روز طول می کشید تا کالای خریداری شده از سوی فعالان اقتصادی به دست آن ها برسد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه راه اندازی خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب شده است مدت زمان تحویل کالا از چین به چابهار از ۴۵ روز به ۲ هفته کاهش یابد، گفت: از زمان راه اندازی خط مذکور تا کنون ۴ سفر انجام شده است و ظرفیت شناورهای مربوطه TEU ۶۵۰۰ است و ۳,۵ متر طول دارند و آبخور آن ها ۱۴ متر است.

 عسکری نسب با  اشاره به اینکه خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار پس از تخلیه کالا در چابهار به مسیر خود ادامه می دهد و به سایر بنادر از جمله رجایی و…می رود، عنوان کرد: تقریبا هر ۱۰ روز یک کشتی از خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار می آید.

 وی با تاکید بر اینکه فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب کاهش هزینه و مدت زمان انتقال کالا شده است و استقبال و رضایت صاحبان کالا را به همراه داشته است، اظهار داشت: در فاز بعدی به دنبال بازاریابی در راستای ارسال کانتینرهای صادراتی پر و خالی از چابهار به چین هستیم و در این راستا مذاکرات و پیگیری های لازم در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب فعال شدن زنجیره تامین حمل ونقل کالا، اشتغال آفرینی، پویایی و فعالیت هرچه بیشتر و بهتر بندر و نیز فعالیت تجهیزات مخصوص ترمینال های کانتینری می شود، خاطرنشان کرد: در عین حال فعالیت خطوط کشتیرانی به بندر چابهار افزایش امنیت را به دنبال خواهد داشت و در اشتغال آفرینی غیر مستقیم برای مردم منطقه نقش بسزایی دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمادگی صندوق توسعه ملی برای مشارکت در صندوق توسعه مکران

چ بهمن 5 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، مهدی غضنفری در پیش‌ نشست همایش توسعه سواحل مکران با محوریت تامین مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که با حضور رئیس مرکز مطالعات نیروی دریایی ارتش، معاون نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش، رئیس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق، مدیر قراردادها و پیگیری مطالبات […]

همچنین بخوانید: