تلاش بزرگترین ناوگان کشتیرانی جهان برای انتخاب سوخت جایگزین

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یونان دارنده بزرگترین ناوگان کشتیرانی جهان با بیش از ۴۸۰۰ فروند کشتی هنوز استراتژی مشخصی برای تعیین سوخت جایگزین ندارد.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین‌الملل مانا به نقل از لویدز‌لیست؛ یونان در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای از طریق انتخاب سوخت سبز ندارد؛ این در حالی است که حداقل ۲۰۰ کشتی که بیشتر آن‌ها فله‌بر و تانکر‌های نفتی هستند در حال حاضر در دست ساخت می‌باشند.

به گفتۀ مسئولان ناوگان دریایی این کشور، با افزایش فشار سازمان‌های بین‌المللی از جمله IMO قرار است این ناوگان تصمیم اساسی را در این زمینه اتخاذ کنند.

بر اساس این گزارش «فافالیوس را‌لامبوس» مدیر کمیتۀ همکاری برای تعیین استراتژی سوخت کشتیرانی یونان در لندن پیرامون این موضوع گفت: مالکان کشتی همچنان منتظر راه‌حل‌های سوخت سبز واقعی هستند و هم‌اکنون در انتظار کشتی‌سازان هستیم تا راه‌حل واقعی سوخت سبز را برای کشتی‌های جدیدِ در دست ساخت برای ما ارائه دهند.

وی در ادامه یاد‌آور شد: برای کشتی‌های فعال فعلی نیز با توجه به اینکه بیشتر آن‌ها اجاره‌ای است به همین جهت ترجیح می‌دهند مالیات بر سوخت را به عنوان اقدام میان‌مدت تلقی کنند تا به سوخت جایگزین سبز در دراز‌مدت دسترسی پیدا کنند.

مدیر کمیتۀ همکاری برای تعیین استراتژی سوخت کشتیرانی یونان تأکید کرد: شرکت‌های زیادی در حال تبلیغ نقاط قوت سوختِ دریایی مانند آمونیاک، متانول و … هستند؛ اما از دیدِ ما بر اساس شرایط فعلیِ انتشار گاز‌های گلخانه‌ای هیچگاه رد‌ِپای سبز ندارند.

را‌لامبوس یاد‌آور شد: هنوز معلوم نیست ناوگان کشتیرانی یونان چه روشی را برای انتخاب سوخت مناسب در‌پیش خواهد گرفت و این مو‌ضوع هنوز به عنوان یک موضوع حل نشده باقی مانده است.

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد بدون کمک IMO و اتحادیۀ اروپا راه به جایی نخواهیم برد، زیرا به راه‌حل‌های جهانی نیاز داریم؛ در غیر اینصورت در کربن‌زدایی موفق نخواهیم بود.

شایان ذکر است یونان با داشتن ۰.۱۶ درصد جمعیت جهان ۲۰ درصد تناژ ناوگان جهانی کشتیرانی را در اختیار دارد.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/94879

لینک کوتاه:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه‌گذاری 210 هزار میلیارد تومانی در بنادر

ج بهمن 7 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی گفت: «باتوجه به افزایش قیمت‌ها امسال بصورت تجمیعی بالغ بر ۲۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر کشور جذب شده است.» به گزارش سی نیوز به نقل پایگاه خبری ترابران، حسین یدالهی، مدیرکل امور اقتصادی و مناطق […]

همچنین بخوانید: