ترابری ایمن بیش از 536 هزار مسافر در بنادر غرب/ جهش 271 برابری جابه‌جایی مسافر در مسیرهای بین‌المللی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، 536 هزار و 750 مسافر در بنادر غرب این استان جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مرتضی سالاری در تشریح کارنامه 10 ماهه بنادر غرب این استان افزود: طی این مدت 536 هزار و 750 مسافر جابه‌جا شده‌اند که 55 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.  

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت 518 هزار و 483 نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس صورت گرفته که در این بخش نیز 52 درصد افزایش به ثبت رسیده و این مهم رتبه پنجم را در بین سایر بنادر کشور به خود اختصاص داده است.  

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش ترابری سفرهای بین‌المللی نیز بیان کرد: طی 10 ماهه امسال، 18 هزار و 567  نفر مسافر به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی جابه‌جا شده‌اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 271 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

سالاری با اشاره به پهلوگیری 25 هزار و 575 فروند شناور در بنادر غرب هرمزگان با 15 درصد افزایش  بیان کرد: از این میزان تردد، یک هزار و 688 فروند شناور بالای هزار تن و 23 هزار و 887 فروند نیز زیر هزار تن بوده است.  

وی به  نجات جان 40 نفر در آب‌های حوزه استحفاظی غرب استان طی این بازه زمانی توسط مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) اشاره ای داشت و ادامه داد انجام این مهم  با 14 پیام اولیه و 52 عملیات جستجو و نجات انجام گرفته است .

گفتنی است؛ سامانه ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بنادر غرب هرمزگان و کانال اضطرار دریایی ۱۶ vhf به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش حوادث دریایی است.

پایان پیام/

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۶۰ درصدی قیمت کشتی‌های نفتکش دست دوم در سال ۲۰۲۲

د بهمن 10 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، لویدز‌لیست در آخرین گزارش هفتگی از بالا رفتن قیمت کشتی ها‌ی نفتکش نو و دستِ دوم در سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داد. در این گزارش آمده است در حال حاضر قیمت نفتکش خیلی بزرگ ULCC، با ظرفیت  ۳۲۰ هزار تُن  با ۱۰ سال […]

همچنین بخوانید: