ترانزیت نزدیک به هشت هزار خودرو از بندر شهید باهنر طی 10 ماهه امسال

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان ترانزیت خودرو از بندر شهید باهنر طی 10 ماهه سال جاری را هفت هزار و 931 خودرو اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به تزانریت هفت هزار و 931 خودرو از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه اظهار داشت: در این بازه زمانی شاهد جهش چشمگیر ترانزیت خودرو از طریق بندر شهید باهنر به کشورهای آسیای میانه هستیم که بازار رقابت در این عرصه را پررنگ کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر خودرو، 43 هزار و 700 تن کالا نیز در بندر شهید باهنر ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به  قرارگیری بندر شهید باهنر در موقعیت جغرافیایی مناسب  خاطر نشان کرد : این امر مزیت  ترانزیتی قابل توجهی جهت گسترش حمل و نقل مطمئن ، ایمن و افزایش درآمدهای تجاری دریا محور ایجاد نموده است .

شایان ذکر است؛ علاوه بر خودرو های ترانزیتی در راستای هدف گذاری دولت مبنی بر واردات 100 هزار دستگاه خودرو، یکم بهمن ماه سال جاری تعداد 120 دستگاه خودرو وارداتی به وسیله دو فروند لندینگ کرافت از طریق این بندر وارد کشور شده است.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه مکران در خلاء اتفاق نمی‌افتد

د بهمن 10 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: معتقدیم توسعه مکران در خلاء اتفاق نمی افتد در منطقه‌ای هستیم که کشورهای مختلف به آن توجه دارند و آنها هم منافع و دغدغه اقتصادی و امنیتی دارند و طرح‌های توسعه‌ای خاص خود را هم دارند. به گزارش راد، سید […]

همچنین بخوانید: