هدف‌گذاری اشتغال‌ ۱۸ هزار نفری در گمیشان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جباری بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین پایگاه‌های اقتصادی و اشتغالزایی استان مجتمع پرورش میگو گمیشان است به طوری که در حال حاضر شاهد اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم دو هزار و ۴۰۰ نفر در فاز نخست (چهار هزار هکتاری) آن هستیم.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا مقرر است تا تأسیسات زیربنایی مجتمع پرورش میگو گمیشان احداث و توسعه یابد که هدف گذاری ما در حوزه پرورش میگو تولید ۲۰ هزار تن طی سال‌های آینده است و این میزان حداقل برای ۱۸ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: مجتمع پرورش میگوی گمیشان با صادرات هزار و ۸۰۰ تن میگو به ارزش ۹ میلیون دلار در سال جاری نقش قابل توجهی در ارزآوری برای کشور دارد.

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: آب شور دریای خزر و زمین‌های لم‌یزرع گمیشان ظرفیت خوبی برای پرورش میگو در استان بوده که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند هر سال تولید را با رقم قابل توجهی افزایش داد.

جباری افزود: یکی از مهمترین پروژه‌های شیلات گلستان طرح پرورش ماهی در دریا است که امسال برای نخستین بار این طرح به مرحله اجرا در آمده و تاکنون بیش از ۳۰ هزار قطعه بچه ماهی در قفس‌های مستقر در آب‌های استان ذخیره سازی شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تمهیدات بندر خرمشهر برای گردشگری ایمن نوروزی/ از ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی تا استقرار شناور و قایق و خدمه به صورت شبانه‌روزی

س بهمن 11 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر مصوبات نشست هماهنگی ارائه خدمات گردشگری دریایی برای ایام نوروز ۱۴۰۲ را تشریح کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی با تاکید بر اینکه خرمشهر هر ساله به صورت گسترده میزبان گردشگران و […]
تمهیدات بندر خرمشهر برای گردشگری ایمن نوروزی

همچنین بخوانید: