تردد ایمن 1300 فروند شناور در آبراهه استراتژیک خورموسی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



با تلاش شبانه‌روزی نیروهای عملیاتی حوزه دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در ده ماهه اخیر یک هزار و 300 فروند انواع شناور در آبراهه خورموسی تردد کردند که 45 درصد از آنها حامل کالای خطرناک بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سجاد سبزی‌وند سرپرست معاونت دریایی این اداره کل با اعلام  این خبر اظهار داشت: ارائه خدمات ترافیک شناورها (VTS) از مهم‌ترین بخش‌های عملیات دریایی است که نقش به سزایی در مدیریت ترافیک دریایی، حفظ ایمنی تأسیسات، تجهیزات بندری و محیط زیست دریایی دارد. 

سبزیوند با اشاره به صرف 34 هزار و 300 ساعت عملیاتی در قالب 11 هزار و 600 عملیات بدون سانحه‌ی دریایی در بازه زمانی مذکور گفت: در جریان ارائه این عملیات‌های دریایی 5 هزار و 500 مورد خدمات ترافیک دریایی به انواع شناورها از جمله فله‌بر، کانتینری و تانکرهای حامل کالای خطرناک در محدوده تحت نظارت و منطقه عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) ارائه شد. 

وی میزان خدمات راهنمایی کشتی‌ها  را 5 هزار و 296 مورد عنوان کرد که با صرف بیش از  15 هزار ساعت در بازه زمانی یاد شده انجام شده است و میزان خدمات یدک‌کشی به این تعداد کشتی را  6 هزار و 300 مورد برشمرد که بیش از  18 هزار ساعت برای انجام آن صرف شده است. 

سرپرست معاونت دریایی ضمن اشاره به رضایتمندی حداکثری مشتریان از ارائه خدمات دریایی نظیر خدمات ترافیک شناورها، کنترل و بازرسی شناورهای تجاری ورودی به این مجتمع بزرگ بندری را  بخشی از مأموریت‌ها و وظایف این اداره کل برای پیاده‌سازی و انطباق با معاهدات بین المللی برشمرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بررسی جایگاه کشاورزی، شیلات و بنادر در توسعه سواحل مکران

س بهمن 11 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان شیلات ایران، از سلسله نشست‌های چهارمین همایش ملی «توسعه سواحل مکران با محوریت حکمرانی و تاکید بر دیپلماسی و اقتصاد دریامحور»، پیش نشست هفتم این همایش با عنوان «جایگاه کشاورزی، شیلات و بنادر در توسعه سواحل مکران» در […]

همچنین بخوانید: