نقطه عطف لوکوموتیو اقتصاد دریا در استان مرکزی رقم خورد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مرین‌پرس/مرکزی استاندار مرکزی گفت: روز گذشته نقطه عطف لوکوموتیو اقتصاد دریا در استان مرکزی رقم خورد.

دکتر فرزاد مخلص الائمه دوازدهم بهمن ماه ۱۴۰۱، همزمان با اولین روز دهه فجر در شورای اداری که در بیت تاریخی امام راحل برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین و پر جلوه ترین اوراق کتاب قطور تاریخ اسلام رقم خورده است، گفت: چهل و چهارمین جشن انقلاب را به شکلی دنبال می کنیم که با مجاهدت شهدا، خانواده شهدا و ایثارگران، انقلاب در همه عرصه ها پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه کشور پیش از انقلاب در حوزه اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی و … شرم آورترین شرایط را داشت، اما امروز انقلاب اسلامی در همه عرصه ها برتری و پیشرفت های شگفت انگیزی داشته و استکبار جهانی نتوانسته این پیشرفت ها را پنهان کند، افزود: دشمن با استفاده از همه ابزارهای سخت و نرم نتوانست پیشرفت انقلاب اسلامی را متوقف کند و این عصبانیت را با اقدامات جدید هر روز بیشتر از دیروز نشان می دهد تا مانع پیشرفت انقلاب شود.

استاندار مرکزی در ادامه اظهار کرد: در طول سال دو مقطع زمانی به افتتاح پروژه ها اختصاص دارد که شامل هفته دولت(فعالیت های شش ماه نخست سال) و دهه مبارک فجر(شش ماهه دوم سال) می شود و در دهه فجر امسال ۱۵۱۰ پروژه در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد که البته طبق سیاست دولت سیزدهم کلنگ زنی هیچ پروژه ای انجام نخواهد شد و پروژه های نیمه تمام تکمیل می شود.

وی بیان کرد: ۱۱۲ پروژه با هزینه ۱۲۵ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۳۲۰ نفر در خمین افتتاح می شود که ۱۰۱ پروژه از این تعداد، عمرانی و ۱۱ پروژه اقتصادی است.

مخلص الائمه با بیان اینکه روز گذشته هیات عالی رتبه ای از امرا و فرماندهان نیروی دریایی ارتش برای اولین بار مهمان استان مرکزی بودند، گفت: فرماندهان بازدید فشرده و گسترده ای از صنایع داشتند و ۲۳ صنعت استان ظرفیت های خود را مطرح کردند. دیروز نقطه عطف لوکوموتیو اقتصاد دریا در استان مرکزی شکل گرفت و تفاهم نامه های متعددی به امضا رسید.

وی تاکید کرد: استان مرکزی به همان اندازه که در دفاع مقدس پشتیبان جنگ بود، امروز نیز طبق وظیفه می تواند در اقتصاد دریا فعال شود. این استان ساحلی نیست و اتصالی با دریا ندارد، اما صنایع قدرتمند این استان می تواند در توسعه اقتصاد دریا که توسعه اقتصاد کشور را به دنبال دارد، نقش موثری ایفا کنند، برهمین اساس ستاد معین اقتصاد دریا در استان شکل گرفته و دیروز گام های اولیه در این راستا برداشته شد و امیدواریم به زودی به عنوان اولین استان، بندر خشک را راه اندازی کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی خمین در هفته پایانی دیماه، گفت: این هفته نقاط قوت بسیاری داشت و امید است بتوانیم سال آینده با قوت بیشتر و حذف کاستی های احتمالی هفته را موفق تر برگزار کنیم و تمرکز رسانه ها در سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) به سمت خمین جلب شود.

به گزارش مرین‌پرس، در این جلسه امام جمعه خمین با اشاره به مزیت های انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از برترین مزیت های انقلاب اسلامی که این انقلاب را به یک حقیقت منحصر به فرد تبدیل کرده است، تقابل با صهیونیسم جهانی و نهضت بی دینی است که همه ایدئولوژی های بشری را به صحنه آورده تا دین واقعی را از صحنه خارج کند، اما انقلاب اسلامی، دین را در این عصر و زمان متبلور کرد و امروز به اوج و کمال رسیده است.

حجت الاسلام میرصادقی تصریح کرد: این مزیت انقلاب اسلامی را در قلوب مردم دنیا بسط داده است، این انقلاب از آزادی، خداباوری، دین داری و انسانیت سخن به میان می آورد و این امر فطرت بشر را شکوفا می کند.

وی با بیان اینکه مردم دنیا خواهان این انقلاب اسلامی هستند، گفت: امید است که شاهد شکوفایی بیش از پیش این کشور باشیم، صهیونیسم جهانی از هیچ تلاشی برای آسیب زدن به انقلاب دریغ نکرده است، اما انقلاب موج بیداری، فطرت گرایی و دین داری را به نمایش گذاشته است و امید است که هر روز این فتح و نصرت الهی نمایان شود.

به گزارش مرین‌پرس، نوربخش عسگری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای تاکیدات استاندار مرکزی، سند آمایش شهرستان و افق توسعه شهرستان در شورای برنامه ریزی برای مدیران اعلام شده است تا فصل الخطاب برای تمامی برنامه ها شود. این سند آمایش امروز تحویل فرماندار می شود تا مسیری برای همه برنامه های توسعه ای شهرستان باشد و در افق ۱۴۱۴ شاهد پیشرفت همه جانبه خمین باشیم.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۲ راهکار حفظ ذخایر آبزیان دریایی از نگاه سازمان شیلات ایران

چ بهمن 12 , 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه طبق گفته معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران، رویکرد اصلی این سازمان توسعه آبزی‌پروری در منابع دریایی و قفس با هدف حفظ ذخایر آبزیان دریایی است. به گزارش راد، معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: رویکرد اصلی سازمان شیلات توسعه آبزی‌پروری در منابع دریایی و […]

همچنین بخوانید: