پیگیری لایروبی اروند رود از دولت عراق ادامه دارد/ آغاز لایروبی بنادر آبادان تا یک ماه دیگر/ اعطای تسهیلات سازمان بنادر به بخش خصوصی برای ساخت کشتی مسافربری

زمان مطالعه: 3 دقیقه



عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت : یکی از مهمترین موضوعات چالش در حوزه آبراه اروند است و بین کشور ایران و عراق که نتیجه نرسیده اما در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، مجید علی نازی در حاشیه بازدید از بنادر آبادان گفت: وزارت امور خارجه به یاری سازمان بنادر ، همچنان به دنبال حل مسئله لایروبی اروند رود است.

وی تاکید کرد: تلاش سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه لایروبی مستمر است و بحث تامین ایمنی آبراه اروند در دستور کار قرار دارد.

به گفته علی نازی، طرح لایروبی طی ماه آینده با حجم خوبی در بنادر آبادان آغاز خواهد شد که با این اقدام ، پهلو دهی شناورهای با عمق بیشتری هم ممکن می شود.

عضو هیآت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد : ایمنی ، امداد ، جستجو و نجات و مقابله با آلودگی در آبراه اروند از دیگر طرح های سازمان بنادر و دریانوردی است.

مجید علی نازی افزود :بخشی از مدیریت و نظارت بر اروند رود بر عهده اداره کل بندر خرمشهر و بخش دیگر نیز برعهده اداره کل بندر امام خمینی (ره) است لذا برای هم افزایی و بالا بردن سطح ایمنی این آبراه و استفاده از توان این بنادر ، طرح یکپارچه سازی در دستور کار قرار دارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر ، فاصله زمانی و مسافت بسیار کم بین بندر آبادان و بندر سیبه عراق را فرصتی منحصر به فرد دانست و تاکید کرد : سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه‌ای برای برقراری این خط دریایی دارد.

علی نازی ادامه داد : مسافت بین این دو بندر  کمتر از ۱۰ دقیقه است و این ، فرصتی استثنایی برای دو کشور ایران و عراق و همچنین برای استان خوزستان در حوزه گردشگری و حوزه تجارت است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر به طور جدی برای راه اندازی حوزه های مسافرت دریایی برنامه ریزی کرده است گفت : از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تمام زیرساخت ها فراهم شده و منتظر اعلام آمادگی طرف عراقی هستیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با اشاره به ظرفیت موجود در بندر آبادان اعلام کرد : سازمان بنادر و دریانوردی و بندر آبادان آمادگی کامل راه اندازی خط کشتی مسافری را دارد و از همین امروز میتواند کار خود را آغاز کند.

علی نازی اعلام کرد : سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات ویژه ای در حوزه ارائه تسهیلات وجوه اداره شده به سرمایه گذاران خواهد داد و ۸۰ درصد از هزینه ساخت یک شناور مسافری را پرداخت خواهد کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با اشاره به توجه این سازمان به سرمایه گذاران اظهار داشت : سازمان بنادر و دریانوردی کاملا  آماده استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی است و در حوزه مسافرت دریایی و ساخت کشتی های مسافربری ، کشتی‌های رو رو تسهیلات کافی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

علی نازی خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی ۹۰ درصد تعرفه‌بندری را معافیت قائل خواهد شد و ۸۰ درصد از سوخت مورد نیاز شناورها و کشتی های مسافری را به صورت یارانه ای و دولتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرپرست معاونت حقوقی و نظارت گمرک ایران منصوب شد

پ بهمن 13 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه در حکمی از سوی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، سرپرست معاونت حقوقی و نظارت گمرک ایران منصوب شد. دکتر محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در حکمی، دکتر ابراهیم نقدی را به سمت سرپرست معاونت حقوقی و نظارت […]

همچنین بخوانید: