برگزاری موفق مانور مقابله با حریق مشتقات نفتی در بندر امام خمینی(ره)

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مانور عملیاتی مقابله با حریق مشتقات نفتی در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با هدف ارتقاء آمادگی تیم‌های عملیاتی واکنش در شرایط اضطراری با موفقیت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، شاهین خیریت رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) این اداره کل با اشاره به ضرورت ارتقاء بیش از پیش ایمنی عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: در جریان برگزاری این مانور بنابر اهداف از پیش تعیین شده پس از ایجاد حریق تحت کنترل، ابتدا تیم پاسخ در شرایط اضطرار پایانه نفتی وارد عمل شد و در مراحل بعد به منظور جلوگیری از سرایت حریق و تشعشع به مخازن نگهداری مایعات قابل اشتعال درون سایت، سیستم‌های خنک‌سازی مخازن در معرض خطر وارد سرویس شدند.

خیریت در ادامه افزود: تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی در محل حادثه نیز  اقدامات لازم برای مسدود کردن ولو در حال نشت، عملیات اطفاء حریق و خنک‌سازی با هدف جلوگیری از سرایت حریق به خطوط لوله انتقال مشتقات نفتی را انجام دادند.

رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی با بهره‌گیری از مزیت‌های بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در حوزه ترانزیت مواد نفتی به توسعه‌ی دامنه فعالیت‌های خود در پایانه‌های نفتی این بندر پرداخته‌اند، گفت: آمادگی عملیاتی و تجهیزاتی نیروهای عملیاتی در برابر حوادثی از این قبیل حائز اهمیت فراوانی است، چرا که ارتقاء روز افزون ایمنی در این حوزه زمینه‌ساز افزایش فعالیت‌ها در این حوزه گردیده است.

خیریت ارتقاء توان و آمادگی نیروهای عملیاتی را از اهداف برگزاری این مانور عنوان و خاطرنشان کرد: واکنش سریع در هنگام وقوع حریق، اتخاذ اقدامات مناسب فردی و گروهی، هماهنگی با سایر نیروهای عملیاتی و تمرین مهارت در اطفاء حریق و خنک‌سازی مخازن نفتی را از جمله بخش‌های مختلف این عملیات تمرینی است

 گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از ۱۰ سایت در حال بهره‌برداری به ظرفیت  ۳۴۳  هزارمتر مکعب و توان عملیاتی معادل ۸ میلیون تن تخلیه و بارگیری در بخش‌های مختلف دریافت، ذخیره‌‌سازی و ارسال انواع فرآورده‌های نفتی و توسعه ظرفیت‌های جدید در زیرساخت‌ها، نقش مؤثری را در جریان ترانزیت فرآورده‌های نفتی ایفا می‌کند.   

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هند در چابهار | توافق بین‌المللی نزدیک است

س بهمن 18 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه هند با تصدی ریاست جی ۲۰ در سال ۲۰۲۳ و گره زدن موضوعات ژئواکونومیک به منافع ژئوپلیتیک خود، در سال جاری زمانی را پیش‌رو دارد تا بر اهمیت بندر چابهار در بهبود ترانزیت شمال به جنوب تمرکز و تاکید نماید. به گزارش راد، پس از حل‎‎‌وفصل بسیاری […]

همچنین بخوانید: