لایروبی ۷۰ هزار متر مربع از وسعت تالاب انزلی آغاز شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از آغاز عملیات اجرایی لایروبی تالاب انزلی در محدوده بلوار قدس انزلی به مساحت ۷۰ هزار مترمکعب خبر داد و گفت: علاوه بر این اسناد مناقصه برای لایروبی ۷۰۰ هزار متر مکعب دیگر از وسعت این تالاب هم آماده شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، حسین یونسی با اشاره به کاهش یک متر و ۶۰ سانتیمتری آب دریای خزر طی ۱۰ سال گذشته، اظهار کرد: کاهش تراز آب و خشک شدن کناره‌های دریا در محدوده بلوار قدس انزلی، کار پهلوگیری قایق‌های اسکله قایقرانی را ناممکن ساخته است لذا سازمان بنادر و دریانوردی عملیات لایروبی را از این مناطق آغاز کرده است.

وی ادامه داد: طبق قانون و شرح وظایف قانونی، سازمان بنادر و دریانوردی وظیفه دارد مسیر کشتیرانی را در همه بنادر تجاری کشور لایروبی کند اما این سازمان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و با پیگیری‌های این اداره کل برای حل مشکل مردمی که از تالاب انزلی ارتزاق می کنند لایروبی این تالاب را نیز در دستور کار قرار داده است.

یونسی با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در این عملیات عمق تالاب را در سمت اسکله‌های قایقرانی به ۳.۵ متر خواهند رساند، گفت: با لایروبی این قسمت از کانال آبراهه بندر انزلی که حدود هزار متر طول دارد، قایقرانان تا ۶ سال آینده مشکلی نخواهند داشت داشته باشند.

وی تصریح کرد: بخش دوم لایروبی در داخل تالاب انزلی انجام خواهد شد که حدود ۷۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد و بعد از پروسه انتخاب پیمانکار عملیات لایروبی داخل تالاب هم اجرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد: تجهیزات لایروبی اداره بندر شامل ۲ دستگاه کاتر ساکشن ۲ زیست(دارای مته و کاتر) در داخل حوضچه بندر و ۲ دستگاه لایروب بخش خصوصی مستقر در تالاب انزلی است که با پیوستن پیمانکار جدید این تجهیزات افزایش می یابد و کارها سرعت بیشتری می‌گیرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان یادآور شد: سازمان بنادر در بندر آستارا نیز پس از لایروبی کانالی به وسعت ۲ هزار و ۱۴۵ متر و دستیابی به عمق ۵.۵ متر از ۲۷ مهر این کانال را به شرکت بهره‌بردار تحویل داد.

سازمان بنادر و دریانوردی برای احیای تالاب انزلی ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داد تا در پنج پهنه عملیات رسوب برداری را انجام دهد.

 

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjLLvm

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43895

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انتظارات بزرگی از انجمن مهندسی دریایی ایران داریم

چ بهمن 26 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه عضو هیات مدیره اسبق و عضو ارشد انجمن مهندسی دریایی ایران با تاکید بر اینکه انجمن محل تلاش و کوشش است و کاری است بسیار پرزحمت، گفت: انتظار دارم همه اعضای انجمن به خوبی در این انتخابات پیش رو نقش آفرینی کنند و انجمن را به […]

همچنین بخوانید: