ورود شناورهای هسته ای روسیه به دریای بالتیک

زمان مطالعه: 2 دقیقه
ورود شناورهای هسته ای روسیه به دریای بالتیک

ورود شناورهای هسته ای روسیه به دریای بالتیک

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ و به نقل از ایرنا؛ نهاد اطلاعاتی نروژی در برآورد سالانه خود افزود که بخش اصلی توانایی های هسته ای روسیه در زیردریایی ها و ناوهای سطحی ناوگان شمال روسیه، نصب شده اند.

این ارزیابی اطلاعاتی می افزاید: با اینکه ناوهای ناوگان شمالی روسیه با جنگ افزارهای هسته ای در دوره جنگ سرد به صورت منظم در دریا تردد می کرده اند، اما فدراسیون روسیه نوین برای نخستین بار چنین اقدامی کرده است.

این نهاد افزوده است: با وجود مجهز بودن روسیه به توانایی های زیردریایی و سایبری و تسلیحات ضد ماهواره برای تهدید نروژ و ائتلاف نظامی ناتو، اما جنگ افزار های هسته ای تاکتیکی، تهدیدی به ویژه جدی در چند طرح عملیاتی هستند که احتمال درگیری ناتو در آنها می رود.

نهاد اطلاعاتی نروژ، اوج گیری و گسترش یک درگیری محلی را تا یک جنگ گسترده با شراکت ایالات متحده، ناتو و نروژ، دور از انتظار ندانسته است.

بر اساس براورد سازمان اطلاعات نروژ، انتظار نمی رود در دکترین هسته ای روسیه با وجود نگهداری، امروزی سازی و گسترش زرادخانه هسته ای این کشور، در سال های پیش رو تغییر چشمگیری روی دهد.

به گزارش ۲۴ بهمن ماه ایرنا از رویترز؛ در گزارش جدید آژانس امنیت کشور نروژ ادعا شده است که روسیه در حال کسب اطلاعات از زیرساخت‌های نفت و گاز نروژ است.

آژانس امنیت کشور نروژ (PST) روز دوشنبه در گزارش سالانه خود ادعا کرد که روسیه به دنبال جمع آوری اطلاعات و جاسوسی از زیرساخت‌های نفت و گاز نروژ برای اعمال فشار علیه کشورهای اروپایی بوده است.

این آژانس در گزارش خود آورده است: هرچند اقدامات خرابکارانه روسیه در خاک نروژ طی سال ۲۰۲۳ بعید است ولی در صورت درگیری مستقیم با ناتو ممکن است این وضعیت تغییر کند.

از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، نروژ به اصلی‌ترین منبع تامین گاز اروپا تبدیل شده است.

پی‌اس‌تی در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که نروژ به عنوان تامین کننده اصلی انرژی اروپا نسبت به قبل از شروع جنگ اهمیت بیشتری برای آژانس‌های امنیتی پیدا کرده است.

اسلو پس از انفجار در خطوط لوله نورد استریم، امنیت تاسیسات نفت و گاز خود را تقویت کرده است و از متحدان ناتو برای محافظت از آنها کمک دریافت می‌کند. در گزارش آژانس مذکور آمده است که در سال ۲۰۲۳ روسیه تلاش خواهد کرد اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت نفت و گاز نروژ کسب کند.

 

 

درباره اخبار بین المللی دریایی بیشتر بخوانید:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتی تجاری فرانسوی که به بادبان صرفه جویی مصرف سوخت مجهز شد

پ بهمن 27 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ و به نقل از مانا، سایت موسسه DNV گفته است: طراحی این بادبان از اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی توسط سرمایه گذاران سوئیسی با مشارکت گروه میشلین فرانسه آغاز شد؛ اخیراً گروه میشلین موفق شده تائیدیه نهایی AiP را از […]

همچنین بخوانید: