رکورد تخلیه و بارگیری ۵۵ هزار تن کالا طی یک روز در بندر…

زمان مطالعه: 1 دقیقه

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: رکورد تخلیه و بارگیری ۵۵ هزار تن کالا طی یک روز در بندر چابهار ثبت شد که نوید دهنده روزهای خوب برای توسعه و آبادانی و رونق ترانزیت کالا در این بندر راهبردی است.

به گزارش سی نیوز حسین شهدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: روند مستمر افزایشی تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر در بندر چابهار ادامه دارد و این بندر با توجه به تجهیزات روز دنیا امکان تخلیه و بارگیری تا ۱۳ میلیون تن کالا در سال را دارد.

وی با اشاره به افزایش ترافیک کشتی‌های ورودی و با اعلام آمادگی بندر چابهار برای ارائه خدمات تخلیه و بارگیری به انواع گروه‌های کالایی و رویه‌های گمرکی افزود: از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تسریع تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر استفاده خواهد شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در صورت تامین به موقع ناوگان حمل و نقل زمینی و رفع موانع و محدودیت‌های لجستیکی و اسنادی با زیرساخت‌ها و امکانات فعلی موجود می‌توانیم تا چندین برابر ظرفیت فعلی جابجایی کالا داشته باشیم.

وی ادامه داد: صادرات ۶۵ هزار تن گندله آهن نیز برای اولین بار از بندر چابهار و رشد ۲.۵ درصدی صادرات فرآورده‌های معدنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بخشی از اقدامات خوب اخیر است.

شهدادی تصریح کرد: وجود امکانات و تجهیزات استراتژیک در بندر چابهار باعث ایجاد جذابیت برای صادرات فرآورده‌های معدنی و مصالح ساختمانی و انواع کالای دیگر از مسیر این بندر شده به طوریکه از ابتدای سال تاکنون صادرات کالاهای مختلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNqBH

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44326

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه‌گذاری در بنادر کشور ۱۷ درصد رشد کرد

ش اسفند 6 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام رشد ۱۷ درصدی سرمایه‌گذاری در بنادر کشور، گفت: در سال ۱۴۰۱، ضوابط جدید طرح‌های جامع بنادر بازرگانی و همچنین ضوابط جدید سرمایه‌گذاری و نمونه قرارداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری در بنادر ایران تدوین […]

همچنین بخوانید: