تخلیه و بارگیری بیش از 89 میلیون انواع کالا در بنادر هرمزگان/ افزایش 19.8 درصدی شناورهای ورودی به بندر شهید رجایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از 89 میلیون و 294 هزار تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی طی ۱۱ ماهه سال جاری در بنادر این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد با ارایه تازه‌ترین آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی 11 ماهه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع رقمی بالغ بر  69 میلیون و 595 هزار انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از 89 میلیون انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر استان  افزود : از این میزان 5 میلیون و  713 هزارتن  مربوط به محموله‌های ترانزیتی کالاهای غیر نفتی در بنادر هرمزگان بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه از جابجایی 26 میلیون و 432 هزار تن انواع کالاهای صادراتی و بیش از 10 میلیون انواع کالاهای وارداتی غیر نفتی طی 11 ماه سال جاری در بنادر استان خبر داد.

عباس نژاد با بیان اینکه در بازه زمانی یاد شده میزان صادرات کالاهای غیرنفتی کانتینری در بندر شهید رجایی حجمی بالغ بر 22 میلیون و 406 هزار تن بوده است، خاطر نشان کرد: نمودارهای آماری در این بخش رشد 7.6 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهند .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در خصوص کالاهای ترانشیپی غیر نفتی نیز طی ۱۱ ماهه سال جاری گفت:حجمی بالغ بر 2 میلیون و 906 هزار تن کالا از طریق اصلی‌ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

عباس‌نژاد میزان ترانزیت انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی را طی این مدت بیش از پنج میلیون  تن اعلام کرد .

وی اظهار داشت: در مجموع 41 میلیون و 199 هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری در بخش غیرنفتی و 28 میلیون و 395 میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری در بخش نفتی در بندر شهیدرجایی به ثبت رسیده است.

به گفته عباس نژاد طی این بازه زمانی نیز 4 هزار و  899فروند انواع شناور وارد بندر شهید رجایی  شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 19.8 درصدی داشته است.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استاندار مرکزی: ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی تشکیل شد

د اسفند 8 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه استاندار مرکزی از تشکیل ستاد معین اقتصاد دریا در استان خبر داد و گفت: این استان به دریا راه ندارد اما صنایع دریا محور دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. به گزارش راد، فرزاد مخلص‌الائمه صبح دوشنبه در نشست با صنعتگران و کارآفرینان استان […]

همچنین بخوانید: