افزایش ترانزیت کالا در بندر باکو

زمان مطالعه: 1 دقیقه
افزایش ترانزیت کالا در بندر باکو

افزایش ترانزیت کالا در بندر باکو

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از مانا؛ خدایار حسنلی ضمن بیان این مطلب گفت: در سال ۲۰۲۱، بندر باکو ۵.۶ میلیون تن بار جابه‌جا کرد که ۱۴.۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بود.

رئیس اداره برنامه ریزی و توسعه راهبردی بندر باکو افزود: در سال ۲۰۲۲ میلادی، تعداد خودروهای سواری و سایر وسایل نقلیه در بندر باکو پس از درگیری روسیه و اوکراین به بیش از ۱۲ هزار رسید. این خودروهای سواری عمدتاً از اروپا به آسیای مرکزی حمل می‌شوند.

وی تصریح کرد: قبل از درگیری روسیه با اوکراین، تعداد خودروهای سواری در این مسیر سه تا چهار هزار دستگاه بود.

وی با بیان اینکه اکنون خودروهای سواری از اروپا نه از طریق روسیه، بلکه از طریق جمهوری آذربایجان به آسیای مرکزی منتقل می‌شوند، اظهار داشت: بندر باکو قرار است در سال ۲۰۲۳میلادی، بیش از هفت میلیون تن کالا را جابه‌جا کند.

حسنلی افزود: در سال ۲۰۲۲ میلادی، هدف ما رسیدن به مرز ۶ میلیون تُن بود، اما فراتر از این برنامه را انجام دادیم و اکنون قصد داریم از هدف خود برای سال ۲۰۲۳میلادی نیز عبور کنیم.

 

درباره اخبار بین المللی دریایی بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشست بررسی روش‌های دفع عوامل آلودگی و آفات در مجتمع بندر انزلی

س اسفند 9 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه در راستای توسعه پایدار و بنادر سبز، نشست روش‌های دفع عوامل آلودگی در مجتمع بندر انزلی بررسی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نشست بررسی روش‌های دفع عوامل آلودگی در مجتمع بندر انزلی برگزار شد. مهرداد رجبی معاون برنامه ریزی […]
نشست بررسی روش‌های دفع عوامل آلودگی و آفات در مجتمع بندر انزلی

همچنین بخوانید: