آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه جامع بندر گناوه با دستور وزیر راه و‌شهرسازی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



با دستور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی طرح توسعه جامع بندر گناوه، آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات اجرایی طرح توسعه جامع بندر گناوه امروز (جمعه) همزمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در مراسمی با حضور مهرداد بذرباش؛ وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عبدالکریم جمیری؛ نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان ملی و استانی، کلید خورد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه پروژه فاز یک طرح توسعه بندر گناوه با 16 هزار میلیارد ریال اعتبار در سه فاز پیش بینی شده است که فاز نخست در مدت 36 ماه اجرا می‌شود، گفت: این طرح شامل احداث موج شکن، دایک حفاظتی، احداث دیوار پیرامونی، عملیات لایروبی حوضچه تا عمیق منفی پنج متر است.

علی اکبر صفایی ادامه داد: احداث موج شکن، دایک حفاظتی و دیواره پیرامونی در طرح جامع توسعه بندر گناوه به ترتیب به طول 2 هزار و 38، یک هزار و 120 و یک هزار و 700 مترمربع و نیز حجم لایروبی، 980 هزار مترمکعب برآورد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی این پروژه نقش آفرینی بیشتر بندر گناوه در عرصه تجارت بین‌المللی و بهبود وضعیت معیشت و رفاه بندرنشینان است، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی توسعه زیرساخت‌ بنادر کوچک‌ را به عنوان اولویت جدی تعریف کرده است و طرح توسعه جامع بندر گناوه نیز بر اساس همین رویکرد عملیاتی می‌شود.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیکر نماینده فقید ایران در «آیمو» در تهران به خاک سپرده شد/ حضور چشمگیر مسئولان و جامعه دریایی و بندری در مراسم تدفین ماندانا منصوریان

ج اسفند 12 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه پیکر مرحومه ماندانا منصوریان؛ نماینده فقید جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) ظهر امروز (جمعه) در آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی تهران به خاک سپرده شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مراسم تشییع و […]
پیکر نماینده فقید ایران در «آیمو» در تهران به خاک سپرده شد

همچنین بخوانید: