موضوعات: سرخط خبرها

رشد تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی با ارزش افزوده در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

زمان مطالعه: 1 دقیقه



بارگیری و ارسال محموله‌های صادراتی کود اوره به میزان یک میلیون و 200 هزار تن با 130 در صد رشد بیشترین سهم را در گروه مواد شیمیایی و معدنی در 11 ماهه سال جاری به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، داود چگنی سرپرست معاونت اموربندری و اقتصادی این اداره کل ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال تلاش‌های مستمر کارگروه توسعه بازار این معاونت با رویکرد جذب کالاهای با ارزش افزوده بیشتر و تنوع بخشی به سبد کالاهای وارداتی و صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ، ایجاد چسبندگی  برای صاحبان کالا و اقتصادی نمودن فضای کسب و کار در این مجتمع بندری در دستور کار قرار گرفته است.

چگنی با اشاره به اثربخشی تصمیمات اتخاذ شده خاطرنشان کرد: در این زمینه رشد قابل‌ملاحظه‌ای در زمینه تخلیه و بارگیری دیگر گروه های کالایی غیرنفتی از جمله MDF، مواد شیمیایی و معدنی و مصالح ساختمانی جمعا با تناژی بالغ بر 6 میلیون تن محقق شده است. 

وی در ادامه افزود، ٢۴ میلیون تن انواع  کالاهای غیرنفتی در یازده ماهه سال جاری در پایانه های اختصاصی شامل انواع کالاهای اساسی، کانتینری، مواد شیمیایی و معدنی و کالاهای عمومی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت

آخرین اخبار: