نشست توجیهی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ برگزار شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزای مهر، نشست توجیهی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ ایران، چین و روسیه با حضور فرماندهان یگان‌های شناور و پروازی نیروهای دریایی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه برگزار شد.

در این نشست مراحل اجرای رزمایش با جزئیات کامل مورد بررسی قرارگرفته و نکات عملیاتی و تاکتیکی بین فرماندهان تبادل و نقطه نظرات تخصصی جهت هماهنگی بیشتر لحاظ شد.

امیر مصطفی تاج الدینی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش در نشست توجیهی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ ایران، چین و روسیه که با حضور فرماندهان یگان‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای دریایی کشورهای چین و روسیه شرکت کننده در این رزمایش ناظرینی از کشورهای پاکستان و قزاقستان برگزار شد. اظهار کرد: معتقدیم دریا عامل پیوند ملت‌هاست و تاکید داریم که منطقه شمال اقیانوس هند یکی از امن‌ترین مناطق دریایی است.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی منطقه شمال اقیانوس هند، بیان کرد: شمال اقیانوس هند یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین آبراه‌های جهان بوده و نقش مهمی در تجارت و حمل و نقل دریایی در سطح جهان دارد.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳، ارتقا امنیت خطوط مواصلاتی دریایی در شمال اقیانوس هند را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رزمایش مرکب اعلام کرد و افزود: برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در این منطقه، به‌ویژه در محدوده مثلث طلایی تنگه هرمز، تنگه مالاکا و تنگه باب المندب، ضامن حفظ منافع اقتصادی در صحنه جهانی است که همکاری و همگرایی نیروهای دریایی مختلف را می‌طلبد.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳، تمرین تبادل اطلاعات و گسترش شبکه فرماندهی و کنترل مشترک در دریا و نجات کشتی ربوده شده را از مهم‌ترین عملیات‌های پیش‌ینی شده در این رزمایش اعلام کرد و گفت: با توافقات انجام شده، این رزمایش در تقویم دریایی کشورهای شرکت کننده قرار گرفته است و امیدواریم به نحو شایسته آنچه در مراحل طرح‌ریزی به توافق رسیده‌ایم را در دریا به صورت ایمن اجرا کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ادامه تدوین «سیاست های کلی توسعه دریامحور» در مجمع

پ اسفند 25 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای قضاییه و مقننه، دبیر و سایر اعضاء مجمع تشکیل جلسه داد و تدوین و تصویب سیاست های کلی «توسعه دریامحور» را ادامه داد. به گزارش مارین نیوز، در جلسه […]

همچنین بخوانید: