جلسه هیأت راهبردی و تخصصی آکادمی دریایی سیراف

زمان مطالعه: 5 دقیقه
جلسه هیأت راهبردی و تخصصی آکادمی دریایی سیراف

جلسه هیأت راهبردی و تخصصی آکادمی دریایی سیراف

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، جلسه دوره ای هیأت راهبردی و تخصصی آکادمی دریایی سیراف، چهارشنبه 24 اسفند در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد؛ در حاشیه این نشست مصاحبه ای با خانم مهندس مرجان بلاژ، مدیر اجرایی آکادمی دریایی سیراف، درباره مشروح مذاکرات این جلسه، دستاوردهای آکادمی دریایی سیراف در سال 1401 و اهم برنامه های آتی این آکادمی داشتیم که به شرح ذیل می باشد. 

مدیر اجرایی آکادمی دریایی سیراف درباره ماهیت این هیأت راهبردی گفت: این هیأت راهبردی در واقع کسانی هستند، که تصمیمات اصلی در حوزه آموزش و پژوهش را به عهده داشته، و کلیه سرفصل های طراحی شده برای دوره ها توسط این کارگروه تهیه و تایید می شود. اساتیدی که در دوره‌های سیراف مشغول تدریس می باشند، توسط این هیئت انتخاب، تایید و آماده سازی می‌شوند. این مدیران گروه بر اساس تخصص هایی که دارند اطلاعات مدیریتی را با جنبه های دریایی ترکیب می‌کنند.

وی در ادامه گفت: این جلسه سابقاً هر شش ماه یکبار برگزار می شد، که در این جلسه مقرر شد حداقل هر دو ماه یکبار این نشست را داشته باشیم. در این جلسه به خصوص درباره ارتباطات خارجی و بین المللی صحبت شد؛ بدین صورت که بتوان با آکادمی های بین المللی و خارج از ایران اعم از آسیایی، اروپایی و آمریکایی ارتباط داشته و بتوانیم تفاهم نامه هایی را با بیزینس اسکول ها و یا دانشگاه های دریایی به امضا برسانیم. ضمنا مقرر شد اساتید خارجی را به مجموعه اضافه کنیم؛ اساتیدی معرفی شده اند و رزومه آنها در دست بررسی و تایید شدن است، برنامه بدین صورت است که در دوره های آتی حداقل از ۱۰ الی ۱۵ استاد خارجی به صورت حضوری و آنلاین استفاده و از توانایی هایشان بهره‌مند شویم.

خانم مهندس بلاژ در تکمیل مشروح مذاکرات این جلسه افزود: طی برنامه ریزی انجام شده، در سال جدید از بنادر و یاردهای فعال کشتی سازی که با هلدینگ سیراف در ارتباط هستند، بازدید خواهیم کرد؛ و در نظر داریم، مدیران و دانش پذیران نیز از این بازدید ها به صورت آنلاین و یا حضوری بهره مند شوند. در این جلسه سعی کردیم به نقاط قابل بهبود و مسائل داخلی سیراف بپردازیم؛ برای مثال ایجاد بانک اساتید داخلی و خارجی که در صنعت دریایی و یا حوزه های آکادمیک قابل اتکا و شناخته شده باشند، ما باید برای این افراد شرایطی را فراهم کنیم، تا برای حضور در این بانک اساتید تمایل و رغبت داشته باشند.

سرکار خانم مرجان بلاژ با ذکر عناوین دوره های کوتاه مدت و بلند مدت گذشته و در دست برگزاری بیان داشت: آکادمی دریایی سیراف تنها آکادمی در حوزه دریایی و انتقال دانش و تکنولوژی مدیریت دریایی در ایران و در سطح منطقه می باشد. و تا به حال سه دوره DBA بلند مدت را برای  مدیران دریایی کشور برگزار کرده، و در حال حاضر مشغول ثبت نام برای دوره چهارم DBA می باشد. در بخش دیگر دوره های بلند مدت یک مرتبه EMBA شیپینگ و لجستیک برگزار شده، و برای بار دوم مشغول برگزاری دوره EMBA در یارد کاسپین شرکت کشتی سازی صدرا می باشیم.

وی افزود: در دوره های کوتاه مدت نیز دوره های متعددی اعم از: دوره اصول حاکم بر قراردادهای دریایی، برگزاری چهارمین دوره بیمه، مدیریت شخصی، برند شخصی و… برگزار شده است؛ ما در تلاش هستیم دوره های منابع انسانی و لیدرشیپ را نیز با نگرش و اطلاعات دریایی ارائه دهیم.

مدیر اجرایی آکادمی دریایی سیراف با پرداختن به اعتبار و جایگاه گواهینامه دوره های این آکادمی افزود: آکادمی دریایی سیراف در تفاهم‌نامه‌ای که با پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی منعقد کرده است موفق به صدور گواهینامه های دو تاییده از طرف آکادمی و دانشگاه شده است.

وی در ادامه افزود: آکادمی تفاهم نامه دیگری را نیز با دانشگاه علامه طباطبایی دارد و برای تمام دوره های بلند مدت DBA و EMBA برای دانش پذیران مدارکی را به صورت مشترک با دانشگاه علامه صادر می‌کند.

مهندس بلاژ با اشاره به دیگر دستاوردهای آکادمی سیراف گفت: از مزایای مدارک و گواهینامه های سیراف می‌توان به توانایی ارائه مدرک بین المللی  ILO به دانش پذیران خود در دوره های بلند مدت اشاره داشت “مدرک ILO مورد تایید سازمان جهانی کار می باشد، گرفتن این تاییدیه هم بسیار کار دشواری بود به این دلیل که اصلاً برای مرکزی مانند فنی حرفه ای این مباحث و سرفصل ها تعریف شده نبود؛ سیراف برای اولین بار موفق به ارائه موضوعات به فنی حرفه ای شد که منجر به دریافت مدارکی در حوزه مدیریت حرفه ای دریا شد.”

وی در پایان این مصاحبه افزود: البته خود مدرک فارغ التحصیلی از سیراف به عنوان تنها آکادمی که از طرف سازمان بنادر و دریانوردی ایران به IMO ((سازمان بین‌ المللی دریانوردی)) معرفی شده ات ، دارای مرجعیت لازم در حوزه صنعت دریایی می باشد.

مدیر اجرایی آکادمی دریایی سیراف با اشاره به اهم برنامه های آتی این مجموعه گفت: بزرگترین هدفی که برای برنامه آتی آکادمی در نظر داریم؛ رسیدن به جایگاهی است که بتوان به عنوان هاب آموزشی و فناوری منطقه در حوزه دریایی معرفی شویم، و بتوانیم به عنوان یک آکادمی و بیزینس اسکول در زمینه مدیریتی و فنی برای افراد فعال در حوزه صنعت دریایی ایفای نقش کنیم. در این مسیر اهداف کوتاه مدتی نیز داریم برای مثال برای سال ۱۴۰۲ در نظر داریم با توجه به منابعی که در اختیار ما می باشد فروش خود را به نسبت سال ۱۴۰۱ دو برابر کنیم.

خانم مهندس بلاژ با اشاره به نوع دوره های موجود و قابلیت طراحی دوره های جدید گفت: در روند آموزشی یکسری دوره‌های از پیش تعیین شده داریم و در کنار این دوره ها توانایی طراحی دوره های جدید متناسب با نیاز مشتریان نیز وجود دارد، که طراحی این دوره ها نیز یکی از وظایف هیأت راهبردی می باشد. این طراحی ها نیز با الگوگیری از بیزینس اسکول های بین المللی و با توجه به نیاز بازار ایران صورت می پذیرد.

وی افزود: ما آمادگی همکاری با کلیه ارگان ها و شرکت هایی که در حوزه صنعت دریایی فعال هستند را داریم، و به کمک واحدهای آموزشی این مجموعه ها می توانیم به مشاوره و پرورش مدیران نیروی انسانی آنها بپردازیم.

مدیر اجرایی آکادمی دریایی سیراف در انتها افزود: آکادمی دریایی سیراف از هرگونه ارتباط و همکاری با آکادمی های داخلی و خارجی فعال در صنعت دریایی و لجستیک در زمینه تبادل علمی، فنی و پژوهشی و برگزاری دوره‌های مشترک استقبال خواهد کرد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رژه دریایی ارگان های دریایی استان گیلان به مناسبت آغاز طرح ایمنی گردشگری دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲

پ اسفند 25 , 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه رژه دریایی ارگان های دریایی استان گیلان به مناسبت آغاز طرح ایمنی گردشگری دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ در بندرانزلی انجام شد. بیش از ۱۵ شناور کوچک و بزرگ از ارگان های مختلف شامل اداره کل بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی، دریابانی، شیلات و […]
رژه دریایی ارگان های دریایی استان گیلان به مناسبت آغاز طرح ایمنی گردشگری دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲

همچنین بخوانید: