سردار تنگسیری به جمع راهیان نور پیوست

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز جمعه از یادمان شهدای والفجر ۸ بازدید کرد و به جمع راهیان نور پیوست.

عملیات بزرگ والفجر ۸ با رمز «یا فاطمه الزهرا (س)» در جبهه جنوب در منطقه فاو و در وسعت ۸۰۰ کیلومتر مربع از ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۶۴ آغاز شد. در این عملیات هزاران تن از نیروهای ایرانی از رودخانه خروشان اروند گذشتند و در اولین روز عملیات، شهر مهم فاو را در جنوب شرقی عراق فتح کردند.

این عملیات به قدری غیرمنتظره و از لحاظ نظامی پیچیده و موفقیت‌آمیز بود که باعث اعجاب کارشناسان نظامی و سیاسی جهان و غافلگیری رژیم بعثی عراق شد.

به پاس دلیرمردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان دلیر اسلام در تاریخ شانزدهم فروردین ۱۳۸۰( ه. ش) مصادف با دهم محرم الحرام سال ۱۴۲۲( ه. ق) پیکر هشت غواص شهید گلگون کفن و گمنام عملیات والفجر ۸ در یادمان شهدای این منطقه به خاک سپرده شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جانفشانی و ایثارگری شهدا باید به نسل جوان منتقل شود

ج اسفند 26 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری عصر امروز جمعه با حضور یادمان والفجر در اروندکنار آبادان اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه در سال‌های اخیر امکانات رفاهی و اقدامات پشتیبانی در این یادمان برای ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی بهتر به زائران فراهم آورده و […]

همچنین بخوانید: