آغاز پروژه جایگزینی شناورهای استیجاری شرکت ملی نفت ایران

زمان مطالعه: 1 دقیقه
آغاز پروژه جایگزینی شناورهای استیجاری شرکت ملی نفت ایران

آغاز پروژه جایگزینی شناورهای استیجاری شرکت ملی نفت ایران

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد، طرح جایگزینی شناورهای استیجاری خدمات دهنده به سکوهای نفتی را در قالب قرارداد ساخت، مالکیت و بهره برداری(BOO) و به صورت خرید خدمت 10 ساله، اجرایی نماید. این طرح با هدف حمایت از سازندگان داخلی و به منظور ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در کشور طراحی و اجرا می شود. 

شرکت ملی نفت ایران، با انتشار فراخوان ارزیابی فنی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد)، قصد ارزیابی و انتخاب سرمایه گذاران جهت تامین مالی، ساخت، مدیریت، بهره برداری، تعمیر نگهداری و مالکیت شناورهای ساخته شده در طول دوره قرارداد را دارد.

مدت قرارداد خرید خدمات شناوری 12 سال ذکر شده که 2 سال آن مربوط به دوره ساخت و 10 سال نیز دوره ارائه خدمات شناوری می باشد.

شناورهای موضوع این قرارداد از نوع شناور های تدارکاتی(Pltaform Supply Vessel:PSV) به تعداد 10 فروند می باشد، که شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد هر فروند شناور را در یک قرارداد مجزا با سرمایه گذار برنده در مناقصه منعقد نماید.

البته طبق اظهارات رسمی، شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد، حدود 105 شناور دیگر را نیز در همین قالب قراردادی برای سه شرکت تابعه خود یعنی: شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت نفت و گاز پارس و شرکت پایانه های نفتی ایران تامین نماید.

در این فراخوان تاکید شده است، شناورهای مورد استفاده توسط سرمایه گذار به منظور ارائه خدمات شناوری به سرمایه پذیر باید الزاما نو و ساخت ایران باشد و شناورهای تعمیری، بازسازی و یا نوسازی شده قابل قبول نخواهد بود.

متقاضیان برای دریافت اسناد مربوط به طرح جایگزینی شناورهای استیجاری خدمات دهنده به سکوهای نفتی، باید مطابق تصویر ذیل به بخش فراخوان و ارزیابی کیفی جدید مناقصات، سامانه ستاد ایران مراجعه نمایند.

 

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تنگناهای حمل ونقل دریایی در بنادر شمالی کشور

د اسفند 29 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مقدمه: خزر یا یا دریای «کاسپین» در مقایسه با دریای خلیج فارس و عمان در عرصه تجاری و حمل و نقلی گویا برای ایران فرزند ناخواسته ای بوده که هیچ زمان به اندازه فرزندان دیگر در جنوب کشور، مورد توجه قرار نگرفته است؛ بنابراین نه در […]

همچنین بخوانید: