565 هزار سفر دریایی و 299 هزار گردشگری دریایی از 24 تا 28 اسفند/ اختصاص بیشترین تردد مسافری دریایی در مسیرهای بنادر پهل و لافت و بندر حقانی به قشم/ انجام بیشترین گردشگری دریایی در جزیره قشم

زمان مطالعه: 1 دقیقه



سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در طرح سفرهای دریایی نوروز 1402 اعلام کرد: تا کنون حدود 565 هزار سفر دریایی و حدود 299 هزار گردشگری دریایی، صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، نادر پسنده  با اشاره به اینکه از 24 اسفندماه سال جاری تا یکشنبه شب بر اساس گزارشات دریافتی، حدود 565 هزار مسافرت دریایی و حدود 299 هزار گردشگری دریایی صورت گرفته است، اظهار داشت: بیش از 99 هزار خودرو نیز توسط شناورهای مخصوص حمل، بیش از 5700 تردد شناور مسافری و بیش از 24 هزار تردد شناور تفریحی، ثبت شده است.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بیشترین تردد مسافری در مدت مذکور که به عنوان طرح سفرهای دریایی نوروز 1402 به شمار می رود، مربوط به مسیرهای بنادر پهل و لافت و همچنین مسیرهای بندر شهیدحقانی به جزیره قشم است، خاطرنشان کرد: بیشترین آمار گردشگری دریایی نیز مربوط به جنگل های حرا در قشم و همچنین گشت های تفریحی در جزیره قشم است.

پسنده افزود: تمامی سفرهای دریایی خودرویی نیز به مسیرهای قشم و جزیره کیش اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین گزارش هواشناسی، کماکان وضعیت نامساعد جوی از شرق تا غرب سواحل استان هرمزگان ادامه دارد، گفت: این وضعیت ممکن است سفرهای دریایی را با اختلال و توقف مواجه کند و توصیه می‌شود چنانچه افرادی قصد سفرهای دریای در استان هرمزگان را دارند، هفته جاری را برای انجام این سفرها، انتخاب نکنند و سفر خود را به هفته بعد، موکول کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صید بیش از ۲ هزار تن ماهی استخوانی در گیلان

د اسفند 29 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه کوروش خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: صیادان گیلانی در هر بار پره کشی ۱۲۴ کیلوگرم ماهی صید کرده‌اند که آمار رضایت بخشی است. وی از افزایش ۶۶ درصدی میزان پره کشی در سواحل دریای خزر خبر داد و افزود: میزان صید ماهیان استخوانی […]

همچنین بخوانید: