ایجاد ۷۵۰ شغل مستقیم در گیلان برای تولید ماهی قرمز

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/گیلان مدیرکل شیلات گیلان از تولید ۲۱ میلیون قطعه ماهی قرمز در این استان خبر داد و گفت: در همین رابطه ۷۵۰ شغل مستقیم وجود دارد.

کوروش خلیلی در گفت‌وگو با مرین‌پرس، با اشاره به رتبه اول گیلان در تولید ماهی قرمز، اظهار کرد: امسال تولید ماهی زینتی در استان گیلان بیش از ۳۰ میلیون قطعه بوده که تقریبا ۲۱ میلیون قطعه آن ماهی قرمز است.

وی با اشاره به اینکه ۷۵۰ اشتغال مستقیم در زمینه تولید ماهیان زینتی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: در همین رابطه بیش از ۲۰۰۰ نفر نیز به صورت‌ غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند و پرورش ماهی قرمز در استخرهای جداگانه در مزارع گرمابی انجام می شود.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه ماهی قرمز در پنج شهرستان رشت، فومن، شفت، صومعه سرا و سیاهکل تولید می‌شود، افزود: بیش از ۹۰ درصد ماهی قرمز تولید گیلان، به استان‌های دیگر مخصوصا تهران فرستاده می‌شود.

خلیلی از درآمد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی فروش ماهی قرمز خبر داد و تاکید کرد: استان گیلان قطب تولید ماهی قرمز در کشور است و انواع آن هم بیشتر ماهی قرمز معمولی است؛ البته گونه های دم چادری و سرشیری و چشم تلسکوپی هم تولید و تکثیر می شود.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تخلیه و بارگیری ۴۳ هزار تُن کالای غیرنفتی در بنادر سه گانه آبادان

س فروردین 8 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان، کامبیز مالکی‌زاده افزود: مواد غذایی، کالای ملوانی، پارچه، کاه، علوفه دام، احشام و آبزیان از عمده کالا‌های تخلیه و بارگیری شده در بنادرسه گانه آبادان بودند. وی ادامه داد: بنادر آبادان، اروندکنار و […]

همچنین بخوانید: