تخلیه و بارگیری ۴.۳ میلیون تنی کالا در بندر چابهار طی سال ۱۴۰۱/ افزایش جذب سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های بندری/ گردشگری دریایی چابهار توسعه می‌یابد

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان‌وبلوچستان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته بندری و دریایی این استان طی سال ۱۴۰۱، اولویت‎‌های بنادر استان در سال جاری را تشریح کرد.

قاسم عسکری‌نسب در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به مهم ترین اقدامات دریایی و بندری صورت گرفته در سیستان و بلوچستان طی سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: طی سال گذشته مجموع تخلیه و بارگیری کالا در استان سیستان و بلوچستان معادل ۴ میلیون و ۲۶۶ هزار تن بود که در قیاس با مدت مشابه سال ۱۴۰۰، حاکی از رشد ۴.۵ درصدی است.

وی ادامه داد: میزان ترانزیت کالا نیز ۲ میلیون و ۵۵۳ هزار تن در بخش کالاهای غیرنفتی و ۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تن در بخش کالاهای نفتی بود که در حوزه نفتی رشد ۱۷ درصدی را در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به فعال شدن خط مستقیم کانتینری و تاثیر مستقیم آن بر حوزه کانتینری بندر چابهار در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰۵ هزار و ۹۰۰ TEU کانتینر در استان سیستان و بلوچستان تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر، حاکی از رشد ۳۶.۵ درصدی است.

عسکری‌نسب همچنین به رویکرد بنادر استان سیستان و بلوچستان نسبت به صادرات کالا از جمله کالاهای معدنی و ساختمانی اشاره کرد و گفت: در مجموع بالغ بر ۸۱۳ هزار تن کالاهای معدنی و ساختمانی در سال ۱۴۰۱ صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۷۸ درصدی را نشان می دهد، علاوه بر این طی سال گذشته ۴۸۳ هزار تن کالاهای اساسی نیز در بندر چابهار تخلیه شد.

وی با اشاره به اینکه حجم عملیات تخلیه و بارگیری صورت گرفته در بنادر استان سیستان و بلوچستان توسط ۳۹۵ شناور، صورت گرفته است، عنوان کرد: در این رابطه نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۲ درصدی تردد شناور را تجربه کردیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۲ در به منظور «مهار تورم و رشد تولید»، خاطرنشان کرد: افزایش جذب سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های بندری استان سیستان و بلوچستان، افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه و افزایش فعالیت ای تجاری در ترافیک کالا و کانتینر از جمله مهمترین اهداف تبیین شده در بنادر استان سیستان و بلوچستان طی سال جاری است که در راستای عملیاتی شدن آن به صورت جدی گام برخواهیم داشت.

عسکری‌نسب افزود: ارتقاء گردشگری دریایی چابهار با لحاظ ایمنی دریانوردی، تسریع خدمات رسانی در مباحث حاکمیتی سازمان بنادر با افزایش ناوگان و استقرار در بنادر شرق، غرب و مرکز استان و نیز توجه به رونق بنادر کوچک با تمرکز بر فعالسازی بخش تجاری بنادر صیادی جهت ایجاد اشتغال پایدار از دیگر اهداف و برنامه های تدوین شده در بنادر استان سیستان و بلوچستان طی سال ۱۴۰۲ است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره‌مندی اقشار کم‌برخوردار از تور گردشگری دریایی نوروزی مجتمع بندری امام خمینی(ره)

س فروردین 8 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به دنبال برگزاری تور گردشگری دریایی با استفاده از کشتی تفریحی در اسکله مجتمع بندری امام خمینی(ره)، اقشار و گروه‌های مختلف مردمی از جمله اقشار کم‌برخوردار و تحت‌پوشش نهادهای حمایتی مختلف از جاذبه‌های دریایی آبراه خورموسی بازدید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان […]
بهره‌مندی اقشار کم‌برخوردار از تور گردشگری دریایی نوروزی مجتمع بندری امام خمینی(ره)

همچنین بخوانید: