5 میلیون نفر سفر دریایی بدون خسارات جانی از ابتدای تعطیلات نوروزی/ انجام بیش از 17 عملیات جستجو و نجات دریایی تا 9 فرورین 1402

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از انجام 5 میلیون نفر سفر دریایی بدون خسارات جانی و بیش از 17 عملیات جستجو و نجات دریایی از ابتدای سفرهای دریایی نوروزی از 24 اسفند سال گذشته تا 9 فروردین 1402 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده بابیان این مطلب، انجام این تعداد سفر دریایی ایمن و فاقد خسارات جانی را حاصل فعالیت تیم های عملیاتی امور دریایی و آمادگی و تلاش شبانه روزی تیم های جستجو و نجات دریایی، افزایش نظارت ها، رعایت استانداردهای ایمنی کشتی ها، همکاری مالکین شناورها و همراهی مردم در رعایت اصول ایمنی دریایی عنوان کرد.

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به استقرار 7 مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی (MRCC) و 17 مرکز فرعی (MRCC) و 21 فروند شناور ناجی با پرسنل تیم آموزش دیده و با تجربه در بنادر جنوب و شمال کشور، اظهار داشت: این مراکز از ابتدای طرح نوروزی با انجام بیش از 17 عملیات دریایی موفق به نجات 117 نفر مسافر و دریانورد شده اند.

به گفته وی، با ارتقاء ضریب ایمنی سفرهای دریایی از طریق افزودن 126 همیار ناجی به تیم های عملیاتی و افزایش نقطه استقرار تیم های جستجو و نجات دریایی به 150 نقطه از سواحل کشور، 117 نفر در انواع حوادث شامل به دریا افتادن افراد، به گل نشستن کشتی، خروج شناور از مسیر، نقص فنی شناور مسافری، خدمات پزشکی و … نجات یافته اند.

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: دراجرای طرح ملی جستجو و نجات دریایی، از ظرفیت های دیگر ارگان های دریایی و بخش خصوصی از جمله نداجا، ندسا ، دریابانی فراجا، بسیج، هلال احمر، اورژانس، شیلات، شرکت های کشتیرانی، موسسات رده بندی، سازمان هواشناسی و … درخصوص دریافت خدمات هوایی نجات در دریا (بالگرد، پهپاد و …) عملیات دریایی، خدمات تخصصی مشاوره ای و دیگر پتانسیل های ارگانها در صورت ضرورت استفاده می شود.

وی در پایان مجددا شماره تلفن 1550 مراکز جستجو و نجات کشور را به عنوان شماره پاسخگوی 24 ساعته امداد و نجات دریایی به مسافران نوروزی توصیه کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان: توسعه فعالیت های…

چ فروردین 9 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی استان در سال ۱۴۰۲، حمایت از جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه فعالیت های تجاری و لجستیکی حوزه اقتصاد دریامحور در راستای تحقق شعار سال خواهد بود. به گزارش سی […]

همچنین بخوانید: