‎آمادگی بندر امام خمینی(ره) برای تخلیه و بارگیری همزمان 10 فروندکشتی اقیانوس‌پیما/شتاب در کاهش زمان تخلیه کالاهای اساسی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



‎مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با استقرار نظام مدیریت بهره‌وری در منطقه ویژه بندر امام خمینی(ره) ظرفیت‌های این مجتمع بزرگ بندری برای تخلیه و بارگیری بهینهی همزمان 10 کشتی اقیانوس‌پیما باهدف کاهش زمان و هزینه تخلیه کالاهای اساسی مورد نیاز کشور سازماندهی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، بهروز آقائی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴  پست اسکله با قابلیت پهلودهی همزمان۱۰ فروند کشتی  پاناماکس در بندر امام خمینی(ره)  آماده‌ی ارائه خدمات می‌باشد، اظهارداشت: از تجار، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی دعوت می‌شود تا با استفاده ظرفیتهای این بندر نسبت به تخلیه و بارگیری کشتی‌ها اقدام نمایند تا ضمن برخورداری از مزایای تسریع در عملیات تخلیه کشتی‌ها  زمینه  دسترسی سریع به بازارهای مصرف در داخل کشور  نیز فراهم شود .

وی ادامه داد: علاوه بر آمادگی این تعداد اسکله برای پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیما،  تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده‌به کار  و به‌روز منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شامل جرثقیل، مکنده و گنتری کرین برای تخلیه و بارگیری روزانه بیش از 100 هزار تن کالای اساسی در بالاترین حد از آماده بکاری برای تخصیص به کشتی‌ها قرار دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بر ضرورت اتخاذ رویکردهای تخصصی در ارائه خدمات بندری و استفاده بهینه از تمامی امکانات و تجهیزات به منظور افزایش ترافیک کالا و کشتی تأکید کرد و گفت: به دنبال ارتقاء شاخص‌های تخلیه و بارگیری، تأمین تجهیزات جدید  توسط بخش خصوصی و همچنین حفظ و ارتقاء آماده به‌کاری تجهیزاتی در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) روند ثبت رکوردهای کم‌سابقه در تخلیه سریع کشتی‌های حامل کالاهای اساسی افزایش یافته است.

آقائی به ثبت رکورد تخلیه کشتی  68 هزار تنی کالای اساسی در نخستین روز سال جدید در کمتر از 57 ساعت اشاره کرد و گفت: به واسطه ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری، فرآیند تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی با سرعت و ایمنی بیشتر در این مجتمع بندری انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بندر امام خمینی(ره) به راه‌های مواصلاتی ریلی و جاده‌ای با پسکرانه جمعیتی 70 درصدی متصل است، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی این بندر مزیت مهمی محسوب می‌شود که نقش تأثیرگذاری در تامین زنجیره کالایی صنایع مختلف کشور برعهده دارد.

گفتنی است سال گذشته 43 میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که 15 میلیون تن آن را کالای اساسی تشکیل می‌دهد. این منطقه ویژه تأمین کننده 70 درصد کالای اساسی وارداتی کشور می باشد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فرصت‌ها و تهدیدهای کسب وکار دریایی در سال 1402

پ فروردین 10 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در گفتگو با خبرنگار سی نیوز درباره چالش ها و مشکلات عمده کسب و کار دریایی در سال 1402 گفت: چیزی که باید برای سال جدید در نظر بگیریم تلاش مضاعف برای به ثمر رسیدن اهدافی است که سال‌هاست […]

همچنین بخوانید: