عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح مهمترین اهداف و اولویتهای حوزه دریایی این سازمان در سال ۱۴۰۲، گفت: توسعه ناوگان دریایی شمال کشور و اعطای تسهیلات به شناورهای رو-رو، جنرال کارگو و کانتینربر در دریای خزر به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.
وی تاکید کرد: یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه ناوگان دریایی کشور به ویژه در حوزه بنادر شمالی است.
علی نازی اعلام کرد: ایجاد یک کارخانه ساخت و تعمیرات اساسی کشتی در بندر انزلی در دستورکار قرار دارد تا به ظرفیت کشور اضافه شود؛ این بستر فراهم و تسهیلات نیز از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای سرمایهگذار فراهم شده تا کارخانه مذکور، ایجاد شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر اضافه کرد: در حال حاضر، نمی گوییم حمل و نقل دریایی در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد اما مطلوب و مناسب است و به دنبال توسعه، ایمن سازی، نوسازی و بهروزرسانی ناوگان حمل و نقل دریایی کشور هستیم.
وی با اشاره به اینکه ناوگان دریایی کشور به سنی رسیده است که برخی شناورها باید اسقاط شوند، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال ایجاد و توسعه صنعت اسکرپ یا اسقاط کشتی در کشور است، چرا که لازمه جوانسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی، ایجاد صنعت اسکرپ خواهد بود که این موضوع با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد تا بتوانیم نوسازی ناوگان دریایی را به بهترین شکل دنبال کنیم.
معاون امور دریایی سازمان بنادر با تاکید بر اینکه تصمیم بر این است که ناوگان سازمان بنادر و دریانوردی به صورت زیربنایی نوسازی شوند، گفت: هر چقدر ناوگان دریایی کشور، نوسازی شوند از سفرهای ایمنتر و مطمئنتری برخوردار خواهیم بود و استاندارد دریانوردی بالاتر می رود .
وی خاطر نشان کرد: در همین راستا، حمایت و کمک به نوسازی ناوگان شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش از دیگر برنامه های جدی سازمان بنادر است .