جابجایی بیش ازچهار میلیون مسافر و گردشگر دریایی در هرمزگان در نوروز / امدادرسانی به 303 مسافر و گردشگر طی 14 عملیات جستجو و نجات

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام‌کرد: پرونده‌ سفرهای دریایی ویژه نوروز 1402 این استان با جابجایی بیش از چهار میلیون مسافر و گردشگر دریایی و امداد رسانی به ۳۰۳ نفر هموطن شامگاه سه شنبه ۱۵ فروردین ماه بسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی حسین عباس‌نژاد ضمن قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران سفرهای دریایی ویژه نوروز 1402 که سفرهایی ایمن و بدون حادثه را رقم زدند، اظهار کرد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا پایان روز 15 فروردین ماه، چهار میلیون و 64 هزار و 936 مسافر و گردشگر از طریق بنادر مسافری و مراکز گردشگری در جزایر و سواحل این استان دیدن کردند.  

وی با اشاره به افزایش 12 درصدی آمار جابه‌جایی مسافران طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ادامه داد: از این تعداد خدمات سفر دریایی، سه میلیون و 412 هزار و 526 نفر مسافر و 652 هزار و 410 نفر گردشگر بودند. 

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان تصریح کرد: همچنین طی این مدت 669 هزار و 106 دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شدند که در این بخش نیز 10 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.  

به گفته عباس‌نژاد؛ با انجام ۱۴ ماموریت اعلام اضطرار و اقدام عملیاتی هفت فروند شناور ناجی و همیاران در آب‌های استان ۳۰۳ مسافر و گردشگر از شرایط اضطرار نجات یافتند. 

وی خاطرنشان کرد: در مدت اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز 1402 که از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه داشت، 35 تیم همیار ناجی و 24 تیم غواصی و نجات غریق در بنادر مسافری و مراکز گردشگری استقرار و فعالیت داشتند.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: در این بازه زمانی 39 فروند شناور مسافری در مرکز استان با ظرفیت حمل چهار هزارو 336 نفر مسافر و همچنین 22 فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل 880 دستگاه خودرو در مسیر پل و لافت و بالعکس استفاده شد.  

وی به تعداد شناورهای فعال دربنادر غرب استان در مسیرهای چهارگانه ( بندرلنگه – چارک – آفتاب به کیش و بلعکس) نیز اشاره ای کرد و گفت: 22 فروند لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی 950 دستگاه خودرو و 22 فروند شناور مسافری با ظرفیت جابجایی یک هزار و 300 مسافر در بنادر یاد شده فعالیت داشتند. 

عباس‌نژاد اضافه کرد: بهره‌گیری از توانمندی 220 نیروی امداد و نجات، هفت فروند شناور ناجی، یک فروند قایق RIBو یک فروند شناور پایش و پشتیبان از دیگر فعالیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در امر جستجو و نجات دریایی در نوروز 1402 بود .

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه‌اندازی شناور گردشگری دریایی برای اولین بار در بندر…

چ فروردین 16 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی شناور گردشگری دریایی برای اولین بار در بندر چابهار در نوروز امسال خبر داد و افزود: این اداره کل از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش دریایی و تامین شناورهای مسافری و گردشگری دریایی استقبال می‌کند. به گزارش سی […]

همچنین بخوانید: