پهلوگیری ۸ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پهلوگیری هشت فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام گفت: فرآیند تخلیه محمولات این کشتی‌ها با اختصاص تجهیزات مناسب شروع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مهر؛ بهروز آقایی گفت: در طول هفته جاری، این تعداد کشتی در اسکله‌های غلات مجتمع بندری امام خمینی (ره) پهلو گرفته‌اند و فرآیند تخلیه کالاهای اساسی حامل آنها آغاز شده است.

وی، مجموع وزن کالاهای این هشت فروند کشتی را ۵۵۵ هزار و ۶۷ تن اعلام کرد و افزود: از این کشتی‌ها، ۲ فروند حامل دانه روغنی سویا به میزان ۱۳۸ هزار و ۵۲۰ تن، یک فروند حامل ذرت به میزان ۲۹۲ هزار و ۹۹۱ تن، یک فروند حامل گندم با حجم ۶۳ هزار تن و یک فروند کشتی حامل کنجاله سویا به میزان ۶۰ هزار و ۵۵۶ تن است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان به نگهداری بیش از ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار تن انواع کالای اساسی تخلیه شده در انبار و مخازن روغن در بندر امام اشاره کرد و گفت: از این میزان در انبار غلات یک میلیون ۸۸۴ هزار و ۳۰۰ تن کالا و ۲۶۹ هزار و ۴۸۲ تن روغن در مخازن بندر امام ذخیره سازی شده است.

آقایی تاکید کرد: در حال حاضر تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده به کار و به روز منطقه ویژه اقتصادی بندر امام شامل انواع جرثقیل، برج تخلیه و مکنده برای تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بالاترین حد از آمادگی برای تخصیص به کشتی‌ها قرار دارند.

‎وی با بیان اینکه این منطقه بزرگ ویژه اقتصادی بندری، تأمین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است، یادآور شد: سال گذشته ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن را کالای اساسی تشکیل می‌دهد.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هرمزگان افزایش ۲ برابری پرورش ماهی در قفس را محقق کرد

ش فروردین 19 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقهبندرعباس – ایرنا – استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم بهره‌وری کامل از مزیت‌های این استان گفت: دریا مزیت هرمزگان است و سالی که گذشت با همت و همدلی مردم و مسوولان توانستیم میزان پرورش ماهی در قفس را تا ۲ برابر افزایش دهیم. منبع

همچنین بخوانید: