موضوعات: سرخط خبرها

بنادر آبادان رتبه نخست بنادر خوزستان در گردشگری دریایی/ ارائه خدمات به بیش از ۵۱۳ هزار گردشگر دریایی در رود اروند

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اعلام‌کرد: مقام نخست استان خوزستان و مقام دوم کشوری در حوزه گردشگری دریایی به بنادر آبادان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، کامبیز مالکی زاده اظهار داشت: بر اساس آمار داشبورد مدیریتی صدف سازمان بنادر و دریانوردی، بندر آبادان، عنوان نخست در بنادر استان خوزستان و دومین بندر در بین بنادر کشور را به خود اختصاص داد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان افزود : با توجه به استقبال مردم از ظرفیت های گردشگری دریایی در تعطیلات نوروز امسال، از بنادر آبادان و جاذبه‌های گردشگری آبی در آبراه بین المللی اروند رود و یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار ۵۱۳ هزار ۳۴۲ گردشگر دریایی بازدید کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اظهار داشت : به  منظور افزایش ایمنی سفرهای دریایی ، با  بهره گیری از شناور ناجی ۱۷ ، یدک کش جهت پهلو دهی و‌جدا سازی کشتی لندینگ کرافت حامل مسافران ، استقرار تیم مرتبط با نوع خدمات به گردشگران  و ارائه آموزش‌های لازم قبل از هر سفر دریایی ، توزیع بسته های فرهنگی ، تامین  جلیقه نجات و تاکید بر استفاده مسافران از تجهیزات و توجه به هشدارهای ایمنی ، به لطف خداوند  موفق شدیم که خاطرات خوشی برای هموطنان و گردشگران آبی در یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار و رودخانه اروند رود را بدون حادثه رغم بزنیم.

به گفته مالکی زاده؛ این یادمان در جنوب غربی آبادان و رود اروند و روبروی شهر فاو عراق به یاد رشادت و دلاوری های سربازان ایران اسلامی در عملیات والفجر ۸ بنا شده است.

گفتنی است، بصره، خرمشهر، آبادان ، خسروآباد و فاو از جمله بندر‌های مهم این آب‌راه هستند که نقش چشم‌گیری در رونق تجارت و بازرگانی منطقه دارند.

پایان پیام/

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت