موضوعات: شیلات

قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در بندر بحرکان هندیجان مستقر شدند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز شهنی عباس زاده بعد از ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از استقرار قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در بندر بحرکان هندیجان خبر داد و بیان کرد: در هفته جاری ۲ قفس به فاصله ۶ مایلی نوار ساحلی بندر بحرکان نصب شده و آماده ذخیره‌سازی بچه ماهی هستند.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان افزود: جانمایی مکان‌های مناسب برای استقرار قفس‌های پرورش ماهیان نقش بسیار مهمی در توسعه آبزی‌پروری و موفقیت در سرمایه‌گذاری دارد.

وی بیان کرد: در فاز نخست این طرح ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تن ماهی دریایی در قفس پیش‌بینی می‌شود و تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذار برای تأمین بچه ماهی و تجهیزات لازم پرداخت شده است.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان عنوان کرد: به دلیل محدودیت منابع آب شیرین، تمایل و توجه به استفاده از آب دریا برای توسعه آبزی‌پروری معطوف شده است.

عباس زاده اضافه کرد: انتقال دانش فنی آبزی‌پروری دریایی به خوزستان، دستیابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی و تأمین گوشت ماهی مورد نیاز، ایجاد اشتغال در شهرهای ساحلی، جلوگیری از صید غیرمجاز، ایجاد ارزآوری، بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و کاهش فشار در برداشت ذخایر طبیعی و جذب سرمایه‌گذاران در راستای فعالیتی نوین و سودآور از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس به شمار می‌رود.

وی گفت: متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در پرورش ماهی در قفس می‌توانند با مراجعه به اداره کل شیلات خوزستان و نظام مهندسی کشاورزی استان برای دریافت موافقت اصولی اقدام و پس از استعلام، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت