خدمات‌رسانی ایمن و بدون حادثه به شناورهای متردد در آبراه خورموسی/ صدور بیش از 14 هزار سند دریانوردی در خوزستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه



معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به استناد آمار و ارقام در حوزه خدمات‌رسانی به شناورها و دریانوردان، عملکرد یک ساله این اداره کل در ارتقاء ایمنی تردد شناورها و دانش حرفه‌ای دریانوردان خوزستانی را تشریح کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سجاد سبزیوند معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه 14 هزار و 53 فقره انواع گواهی‌نامه دریانوردی  در بازه‌ی زمانی یک سال اخیر صادر شده است، بیان داشت: 5 هزار و 285 فقره گواهی‌نامه اصلی تعیین سمت در شناور و 4 هزار و 921 فقره مربوط به گواهی‌نامه‌های جانبی آموزش ایمنی تحت نظارت این اداره کل صادر شده است.

سبزیوند با اشاره به برگزاری چهارمین دوره آزمون‌های سراسری دریانوردی در بهمن ماه 1401 با شرکت بیش از 200 نفر دریانورد در اداره امور دریانوردان این اداره کل برگزار شد گفت:  در مجموع در سال گذشته بیش از 1700 نفرآزمون تحت نظارات کارشناسان این اداره کل  برگزار شده است. 

41500 ساعت خدمات دریایی ایمن به انواع شناورها 

وی در ادامه افزود: با تلاش شبانه‌روزی بخش عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در سال گذشته بیش از 41500 ساعت خدمات راهنمایی و یدک‌کشی ایمن در قالب 13900 مورد عملیات به کشتی‌های فله‌بر، کانتینری، تانکرهای حامل مواد شیمیایی و گازی متردد به اسکله‌های تأسیسات صنایع پتروشیمی همجوار بدون هیچ گونه حوادث و یا سوانح دریایی ارائه شد.

سبزوی‌ند  در تشریح این عملیات ها افزود:  ارائه خدمات دریایی شامل هدایت و پهلودهی به انواع کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های حامل مواد شیمیایی و گازی متردد به اسکله‌های تأسیسات پتروشیمی همجوار توسط بخش عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) نشان از همیت و نقش به سزای این مجتمع در راستای توسعه اقتصاد دریایی و تولید ناخالص داخلی دارد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: علاوه بر نقش حیاتی مجتمع بندری امام خمینی(ره)  در واردات و تأمین کالاهای اساسی کشور، مجاورت با بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیش از 40 درصد ظرفیت تولید محصولات کشور و تردد کشتی‌های حامل کالاهای خطرناک در آبراه دسترسی به این بندر حاکی از نقش و موقعیت راهبردی این مجتمع بندری در مسیر دستیبابی به اهداف توسعه تجاری و دریامحور می باشد. 

تردد ایمن و بدون حادثه  1526 فروند شناور در آبراهه استراتژیک خورموسی در سال 1401

به گفته وی؛ با تلاش شبانه‌روزی بخش عملیات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تعداد یک هزار و 526 فروند انواع شناور در آبراه خورموسی با ایمنی کامل و بدون حادثه تردد کردند که 44 درصد از این تعداد حامل کالاهای خطرناک بودند.

سبزیوند تصریح کرد: ارائه خدمات ترافیک دریایی شناورها(VTS) از مهم‌ترین بخش‌های عملیات دریایی است که نقش به سزایی در مدیریت ترافیک دریایی، حفظ ایمنی تأسیسات، تجهیزات بندری و محیط زیست دریایی دارد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حریق در یک قایق ماهیگیری روسی در سواحل کره جنوبی/ ۴ تن مفقود شدند

ج اردیبهشت 1 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گفته مقامات گارد ساحلی کره جنوبی، یک قایق ماهیگیری روسی حامل ۲۵ نفر، بامداد امروز (جمعه) در نزدیکی شهر ساحلی “اولسان” در جنوب شرقی این کشور، آتش گرفت و چهار نفر از سرنشینان آن نیز مفقود شدند. به گزارش مرین‌پرس به نقل از خبرگزاری “یونهاپ”، […]

همچنین بخوانید: