پهلوگیری اولین کشتی پهن‌پیکر فله‌بر ۱۲۰ هزار تنب برای نخستین…

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری اولین کشتی پهن پیکر حامل بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی گندم برای اولین بار در سال جاری در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، قاسم عسکری نسب با اشاره به اینکه امکان پهلوگیری شناورهای بالای ۱۰۰هزار تنی حامل کالای فله خشک قابلیت مهمی است که بنادر محدودی در منطقه از این ظرفیت برخوردار هستند تاکید کرد: امکان ورود به بندر، پهلودهی و تخلیه این نوع شناورها مستلزم برخورداری از عمق مناسب آب کانال ورودی و پای اسکله و همچنین برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری می باشد که زیرساخت های بندری و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری موجود در بندر شهید بهشتی چابهار امکان ورود این نوع شناورهای پهن پیکر را فراهم و تخلیه آنها را تسهیل کرده است.

وی افزود: با مهیا شدن امکان پهلوگیری این نوع شناورها، ظرفیت استثنایی برای بندر چابهار ایجاد شده است که نوید رشد اقتصاد دریامحور را در سواحل مکران به‌همراه خواهد داشت.

عسکری نسب ایمنی عملیات بندری و دریایی و تسریع در تخلیه شناورهای حامل کالاهای اساسی را از اولویت‌های این اداره‌ کل جهت رضایتمندی ذینفعان و افزایش رقابت پذیری بندر چابهار برشمرد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62622

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46845

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نگاه ویژه مجلس به حوزه دریا و دریانوردی در برنامه هفتم توسعه

د اردیبهشت 11 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای آبادانی سواحل کشور نیازمند افزایش جمعیت در نوار ساحلی هستیم، ‌ گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون عمران توجه ویژه‌ای به حوزه دریا و دریانوردی در برنامه هفتم توسعه خواهد داشت. به گزارش […]

همچنین بخوانید: