۳۰۰۰ تن ماهی و میگو از مزارع تنگستان برداشت شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر شنبه در نشست تکریم و معارفه رؤسای شیلات شهرستان تنگستان، اظهار داشت: در سال گذشته سه هزار تن ماهی و میگو از مزارع پرورش آبزیان در شهرستان تنگستان برداشت شد و تولید آبزیان تنگستان نسبت به سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۵ درصد رشد داشت.

فرماندار تگستان با بیان اینکه حوزه شیلات یک ظرفیت بسیار مهم در این شهرستان محسوب شده و باید زمینه‌ای ایجاد کنیم تا اشتغال فردی و بومی نیز در این حوزه پوشش داده شود، افزود: اگر فضایی ایجاد کنیم که بومیان بیشتر در این حوزه وارد شوند، هم کیفیت تولید و تکثیر بهتر خواهد شد و هم مردم منطقه از این نعمت و فرصت بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً مدیریت شهرستان در جریان برخی تصمیمات، صدور مجوزها و برنامه‌های اداره‌کل شیلات، قرار نمی‌گیرند و اطلاعی از روند اجرایی کارها ندارند که برای عملکرد بهتر در حوزه شیلات، باید با حضور مدیریت شیلات استان و شهرستان و هماهنگی و پشتیبانی مدیریت شهرستان، برنامه سه ساله‌ای را برای حوزه شیلات تنگستان تدوین کنیم.

لطفی تاکید داشت: زیرساخت‌های حوزه شیلات اعم از اسکله‌ها، تأمین روشنایی، برق و آب تأسیسات این حوزه در دستور کار برنامه‌های آتی شیلات باشد.

مقام عالی دولت تصریح کرد: سه نقطه در بخش دلوار جانمایی شده که پس از انجام فراخوان، برای فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری به متقاضیان بومی منطقه واگذار خواهد شد و بومیان می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی عنوان داشت: از حدود ۱۰۰ متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی‌پروری در استان بوشهر، حدود ۶۰ نفر داوطلب اجرای پروژه خود در تنگستان شدند که این مهم نشان از حمایت و پشتیبانی مدیران شهرستان از سرمایه‌گذاران و حوزه‌های اقتصادی است.

در پایان این نشست از زحمات سلمان محمدی تقدیر و ابوذر حبیبی به عنوان رئیس جدید شیلات تنگستان معرفی شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۲ پروژه آبزی‌پروری در شهرستان تنگستان به بهره‌برداری می رسد

ش اردیبهشت 9 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی عصر شنبه در نشست تکریم و معارفه رؤسای شیلات شهرستان تنگستان بیان کرد: شهرستان تنگستان قطب آبزی‌پروری و تکثیر ماهی و میگو در استان بوشهر و در کشور است. سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: مزارع تحت کشت شهرستان […]

همچنین بخوانید: