اعتبار مبلغ 500 میلیارد تومانی برای بیمه ملوانان در بودجه 1402

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: بر اساس بند خ تبصره 11 بودجه 1402، بیمه ملوانان با اختصاص مبلغ 500 میلیارد تومان از سال جاری برقرار می ‌شود.

به گزارش مارین نیوز، علی اکبر صفایی با اعلام این خبر، در تشریح  آخرین وضعیت بیمه ملوانان اظهار داشت: بر اساس بند خ تبصره 11 بودجه سال 1402 که به بخش مسکن و حمل و نقل اختصاص دارد، مقرر شده است که مبلغ 500 میلیارد تومان از محل وجوه حاصل از واگذاری اموال و دارایی های منقول و غیر منقول مازاد و واگذاری طرح‌ های تملک دارایی های نیمه تمام برای برقراری بیمه ملوانان تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان تأمین اجتماعی نیز مکلف شده است از ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به برقراری بیمه اشخاص مذکور، اقدام و گزارش اقدامات به عمل آمده را هر سه‌ ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشکر از مجلس (بخصوص نمایندگان استان‌های ساحلی)، دولت و تمامی دستگاه ‌های اجرائی که در این راستا همکاری داشته ‌اند، خاطرنشان کرد: طبق بند خ  تبصره 11 بودجه سال 1402  همه ملوانان دارای کارت فعال در سواحل جنوبی و شمالی کشور می‌ توانند از مزیت بیمه ملوانی استفاده کنند.

گفتنی است؛ خدمه ملوانی از زحمتکش ترین نیروهای فعال در بنادر کشور هستند که بیمه شدن آن‌ ها از سوی کارفرمایان در طول سال‌ های اخیر مشکلاتی را برای آن‌ ها ایجاد کرده بود و در همین راستا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی طی بازدیدهای حضوری خود و گفت‌ و‌ گو با ملوانان قول رفع این مشکل را داده بود که با پیگیری وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان استان ‌های ساحلی و سازمان بنادر و دریانوردی اجرای این مصوبه در بودجه سال جاری مشکل بیمه ملوانان رفع شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جزئیات تونل زیردریایی بین ایران و قطر

س اردیبهشت 12 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مانا، عضو اتاق بازرگانی ایران و قطر، درباره احداث تونل میان ایران و قطر گفت: این تونل یک بحث خیلی قدیمی است و در مقاطع مختلف زنده شده است، منتهی تا جاییکه من اطلاع دارم هیچ گامی برای آن برداشته نشده است و تاکنون […]

همچنین بخوانید: