افزایش مراودات تجاری دریایی ایران و پاکستان از مسیر بندر چابهار/ مسیر دریایی انتقال کالا از ایران به افغانستان تسهیل می‌شود/ ارتقاء شناورهای تجاری و فلزی در دستورکار

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه افزایش مراودات تجاری دریایی ایران و پاکستان از مسیر بندر چابهار در دستورکار قرار دارد، گفت: مسیر دریایی انتقال کالا از ایران به افغانستان تسهیل می‌شود.

قاسم عسگری نسب در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور افزایش مراودات دریایی با کشورهای همسایه، ‌ اظهار داشت: پاکستان و افغانستان دو کشور همسایه و هدف هستند که باید در راستای انتقال و ترانزیت کالا به این دو کشور از مسیر دریایی به بهترین شکل فعالیت کنیم.

وی ادامه داد‌: پاکستان دارای ۲۳۰ میلیون نفر جمعیت است و تا کنون به خوبی از ظرفیت مراودات تجاری دریایی بین ایران و پاکستان استفاده نشده است. همچنین افغانستان با توجه به اینکه در خشکی محصور است و به دریا دسترسی ندارد، کوتاه‌ترین مسیر برای این کشور بندر چابهار به شمار می‌رود.

ضرورت همکاری مشترک اقتصادی ایران با پاکستان و افغانستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت همکاری و فعالیت مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران با پاکستان و افغانستان، عنوان کرد: در راستای رونق تجاری ایران و پاکستان در حال حاضر یکی از برنامه‌های مدنظر انتقال کالا از مسیر بندر چابهار است و در این زمینه می‌توان از ظرفیت‌ لنج‌ها بهره برد.

عسگری نسب با اشاره به اینکه به دنبال ارتقاء تردد شناورهای تجاری و فلزی در مسیر دریایی ایران و پاکستان از طریق بندر چابهار هستیم، اظهار داشت: یکی از اهداف طراحی شده افزایش مراودات تجاری دریایی و توسعه ترانزیت کالا بین ایران و پاکستان است.

وی افزود: در عین حال فعالسازی ترانزیت کالاهای کشورهای همسایه از طریق بندر چابهار از دیگر اهداف مدنظر است و به دنبال ایجاد مشوق‌های لازم تعرفه‌ای در بخش ترانزیت هستیم.

امکان کاهش زمان انتقال کالا به افغانستان از طریق بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسیر دریایی انتقال کالا به افغانستان را تسهیل می‌کنیم، گفت: جلسات مختلف با وزیر حمل‌ونقل افغانستان مدنظر قرار دارد تا بتوانیم مدت زمان انتقال کالا از چین به افغانستان را کاهش دهیم.

عسگری نسب افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب مسیر انتقال کالا از چین به افغانستان را از حدود ۱۴ روز به ۷ تا ۱۰ روز کاهش داد و هزینه نهایی کالا و مدت زمان انتقال آن را کم کرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شیلات می‌تواند به اقتصاد لرستان کمک کند

چ اردیبهشت 13 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس/لرستان استاندار لرستان گفت: در اولویت قرار دادن برنامه‌های شیلات می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند. فرهاد زیویار سیزدهم اردیبهشت ماه در همایش سراسری مدیران‌کل شیلات کشور اظهار کرد: کارگران جهادگران عرصه تولید و تلاش هستند. وی ادامه داد: پرورش ماهی و آبزی‌پروری مقداری با بحث […]

همچنین بخوانید: